Med den nye Burger King krone på hovedet, er der ikke en jordisk chance for at komme for tæt på andre mennesker mens man nyder sin fastfood.
Det er den tyske afdeling af den verdensomspændende kæde, der har lavet de specialdesignede corona-hatte og delt det på Instagram, hvor de høster likes fra hele verden.
Mange spørger endda, hvor de kan få fat i de gigantiske burger-kroner. Desværre skal man ikke forvente, at man får udleveret en af de enorme kroner, hvis man vover sig ind på en tysk restaurant for at bestille en burger.
Hattene er såmænd kun lavet for at minde folk om, at holde afstand når de går på Burger King.
– Vi ønskede at øge opmærksomheden for de høje sikkerheds- og hygiejnestandarder, som Burger King-restauranterne følger. Gør-det-selv social-afstands-kronen var en sjov og legende måde at minde vores gæster om at udøve social distancering, mens de nyder mad på restauranterne, har en talsperson fra Burger King forklaret til Business Insider.
Skræm væk med løg
Den tyske afdeling er ikke den eneste, der har lavet et medie-stunt ud af corona-krisen. I Italien har man lavet en corona-burger, der er så fyldt med løg, at bare lugten fra den, skulle være nok til at få folk til at holde afstand.
Udover Burger King har andre berømte brands også prøvet at få det bedste ud af sundhedskrisen.
For nogle uger siden lagde Heinz Ketchup et opslag op med et puslespil bestående af svimlende 570 brikker – alle farvet i den velkendte røde ketchup-farve.
Det skulle efter deres egen vurdering være det sværeste puslespil i verden – og genialt til at fordrive corona-ventetiden med.