Bryggerier i nøgenstunt: Drik vand
Vandgraven på Roskilde Festival 2010 Foto: Bryggeriforeningen
Bryggeriforeningen uddeler i år 50.000 glas vand for at sætte fokus på, at øl ikke er alt på en festival.

Besvimede gæster køber ingen øl.

Bryggeriforeningen støtter årets nøgenløb på Roskilde Festival, hvor uddeling af vand skal sætte fokus på risikoen for at blive dehydreret.

- Vandmuren er en god måde at formidle budskabet om at huske at drikke vand, så festivalgæsterne ikke dehydrerer, siger Mikael Kelk, der
er kampagnechef i Bryggeriforeningen.

Selvom Bryggeriforeningen ser Roskilde Festival som en god mulighed for at "fyre den maksimalt af" vil de samtidigt helst ikke hælde for mange øl på de unge. De føler sig tværtimod forpligtet til at begrænse den hårde druk.

- Vores medlemmer lever af at sælge øl, men de vil gerne være med til at sikre, at festivalen bliver en god oplevelse, siger Mikael Kelk.

Og det skal ske med vand. Tuborg, Roskilde Festival og Bryggeriforeningen er derfor gået sammen om at sponsere 50.000 glas vand, der uddeles af 25 frivillige på festivallen.