Det udløste et ramaskrig, da FC København i sin tid meddelte, at klubben fremover ville blive sponsoreret af et bryggeri; Carlsberg. For hvilket signal var det at sende til de unge mennesker om sport og øldrikkeri i kombination? Men nu er bryggerier tilsyneladende blevet accepteret som sponsorer. Således har 1. Divisions-klubben SønderjyskE netop indgået en fem-årig sponsoraftale med bryggerikoncernen Royal Unibrew A/S.
Aftalen træder allerede i kraft pr. 1. januar 2007, og den omfatter levering af fadøl til Haderslev Stadion, et bredt reklamesamarbejde i den sønderjyske region samt et regulært trøjesponsorat. Sponsoratet skal være med til at opfylde klubbens ambitioner om at rykke op i Superligaen i den kommende sæson.
»Vi er stolte af at indgå et så perspektivrigt samarbejde med en af landets mest interessante bryggerier, hvis stærke regionale forankring på mange måder ligner SønderjyskE’s egen historie«, siger Klaus Rasmussen, kommerciel direktør i Sønderjysk Elitesport A/S, i en pressemeddelelse.