Brøndby går i mægtige Barcelonas fodspor og får Unicef på spilletrøjerne.
Klubben på den københavnske vestegn har indgået en ny fem-årig sponsoraftale med selskabet KasiGroup fra næste sommer, og den betyder blandt andet, at Brøndby frem til 2013 vil optræde med Unicef på brystet.
Samarbejdsaftalen vil ifølge en pressemeddelelse fra klubben indbringe Brøndby et trecifret millionbeløb over de næste fem år.
KasiGroup, der blandt eksporterer smykker, opererer hovedsageligt på det internationale marked. Derfor har selskabet besluttet at stille reklameretten på Brøndby-trøjerne til Unicefs rådighed.
Brøndby og Unicef har tillige indgået en fem-årig aftale, der udover eksponeringsværdien vil indbringe Unicef 10 millioner kroner.
- Jeg er utrolig glad for, at Brøndby IF i dag kan præsentere et
historisk hovedsponsorat i dansk fodbold. Jeg er lige så stolt over, at
det samtidig er lykkes os at finde en model, som bidrager til Unicefs
hjælpearbejde, der både hjælper børn og redder liv, siger
Ole Palmå, administrerende direktør i Brøndby IF.
Han oplyser, at KasiGroup som et af flere selskaber allerede henvendte sig til Brøndby for en måned siden i dagene efter, at Codan havde besluttet at stoppe sit sponsorat til sommer. Og han synes, at selskabets profil passer godt til Brøndby.
- Vi vidste, at KasiGroup kun opererer på de internationale markeder og
derfor ikke havde behov for eksponering i Danmark i samme grad som de
fleste andre virksomheder og samtidig vidste vi, at familien bag
virksomheden har et stort hjerte - ikke kun i logoet og for Brøndby IF,
men også generelt. Social ansvarlighed er en del af Brøndby IF s identitet, samtidig
har vi mange gange meldt vores strategi ud, om at vores fokus ligger på
sport, uddannelse og sundhed, med et naturligt afsæt i børns vilkår.
Her kommer Unicef ind i billedet. Til alle børn - sundhed, uddannelse,
Lighed, Beskyttelse skriver Unicef selv i deres materiale, og netop
sport, herunder fodbold, er en vigtig ingrediens heri. Med andre ord,
så ser vi et perfekt match mellem Unicef og Brøndby IF, fastslår Ole Palmå.
Og for så lige at vende tilbage til den catalanske storklub. Her får Unicef også stillet reklamepladsen på trøjerne gratis til rådighed - af klubben.