Brian skred fra chaufførjobbet: Jeg sov stort set ikke

En arbejdsdag på 14-15 timer, lav løn og en chef der brokkede sig. Det var hverdag for Brian Nielsen, som endte med at sige sit job op.
Brian Nielsen havde ikke tidligere oplevet så pressede arbejdsvilkår som under sin ansættelse hos Westphal Transport i Mølby ved Sommersted.
Brian Nielsen havde ikke tidligere oplevet så pressede arbejdsvilkår som under sin ansættelse hos Westphal Transport i Mølby ved Sommersted. Foto: Privat

- Jeg mødte som regel ind klokken 6, men var tit først hjemme klokken 20-21. Og nåede du ikke det hele, så havde du ham (chefen, red.) i røret med det samme. Det skulle hele tiden være større, vildere og bedre.

- Jeg sov stort set ikke til sidst, fordi jeg hele tiden lå og spekulerede.

Det fortæller Brian Nielsen til JydskeVestkysten. efter det forleden kom frem, at en 18-årig chauffør var faldet i søvn bag rattet under en 19 timers vagt.

Den 18-årige var ansat hos transportfirmaet Kisser's Kurer Kørsel i Christiansfeld, men det er således ikke det eneste sted, hvor chauffører sættes under voldsomt pres.

Brian Nielsen har arbejdet i transportbranchen i fire-fem år, men det er første gang, han har oplevet så pressede arbejdsvilkår som under sin ansættelse hos Westphal Transport i Mølby ved Sommersted.

Brian Nielsen nåede at arbejde fire måneder i firmaet inden han sagde op og stoppede 3. juni.

Han fortæller om en arbejdsdag med overlæssede biler, mange timer, lav løn og en arbejdsplads der ikke havde styr på det og som ringede og brokkede sig over, at han ikke nåede at levere til tiden.

Brian Nielsens sag ligger hos 3F i Kolding, mens direktør Michael Westphal ikke har nogen kommentarer til Brian Nielsens udlægning af arbejdsforholdene hos transportfirmaet, skriver JydskeVestkysten.

Følg os på Facebook

Så får du nyheder direkte leveret, og kan deltage i debatten på vores artikler.