Har du hørt om SEO før? Måske har du hørt det, men aldrig sat dig ind i, hvad det egentligt betyder, og hvad det kan bruges til. I de nedenstående afsnit vil du blive klogere på, hvad SEO er, og hvorfor det er blevet så udbredt blandt virksomheders markedsføring i hele verden.
Hvad er SEO?
SEO er først og fremmest en forkortelse for søgemaskineoptimering – Search Engine Optimization på engelsk – og bliver i daglig tale blot omtalt som SEO. SEO handler i bund og grund at blive synlig i store søgemaskinernes søgeresultater, hvor Google er den største af dem alle. Du kan også se hjemmesiden her, der handler om automatiseret SEO.
Hvordan fungerer SEO?
SEO er er proces, der aldrig slutter. Hvis man ønsker at forblive i Googles øverste søgeresultater, skal man hele tiden forsøge at forbedre sig. Hvis man ikke forsætter med optimere, bliver man overhalet af konkurrenterne.
Når man arbejder med SEO, så arbejder man med flere elementer. SEO er en kombination af blandt andet relevante søgeord på din hjemmeside og links fra andre hjemmesider. Der er mange, der mener, at de har en opskrift på succesfuld anvendelse af SEO, men det er vigtigt at huske på, at SEO kan være forskellig fra virksomhed til virksomhed alt afhængig af deres behov, produkter og aktuelle situation.
Derfor kan man ikke bare anvende den samme opskrift til alle virksomheder. Billig SEO kan være lige så godt som dyr SEO, hvis den rigtige anvendelse er til stede.
Hvorfor er SEO vigtigt?
Det er essentielt, at man benytter sig af SEO, hvis man ønsker at være synlig på Google. Google er verden største søgemaskine, og det er det sted, hvor langt størstedelen af kunderne starter deres købsproces. Hvis ens hjemmeside kan være repræsenteret i toppen af søgeresultaterne, er der større sandsynlighed for, at eventuelle kunder vil besøge hjemmesiden og foretage et køb.