Aller Press, der i dag udgiver blade som Billed Bladet, Femina og Fokus, udvider.
Koncernen har købt 34 % af Chili Group med mulighed for at købe resten. Dermed begiver Aller sig ud på markedet for gratis magasiner.
?- Vi er overbeviste om, at den gratiskrig, der i øjeblikket udspiller sig på avismarkedet, også vil sprede sig til magasinerne. Den konkurrence ønsker vi at være på forkant med, og med købet af Chili Group er vi virkelig godt rustet. Det er en veldrevet, innovativ virksomhed i vækst og passer derfor godt til Aller,? siger Pål Thore Krosby, administrerende direktør i Aller Press i en pressemeddelelse.
Chili Group udgiver blandt andet ungdomsmagasinerne Chili og Frikvarter samt magasiner for virksomheder som JYSK og Netto. Og på tre år har virksomheden lanceret ti nye gratisaviser.
Chili Group fortsætter som selvstændig virksomhed.