Det kan godt være, at halvdelen af alle voksne danskere spiser ved Ikea-borde, men den svenske møbelkæde må alligevel finde sig i at blive distanceret af Lego, når det handler om virksomhedernes image.
Her kommer den danske familiekoncern nemlig helt til tops i en ny international undersøgelse som den mest respekterede virksomhed i verden. Det skriver Børsen.
Undersøgelsen er gennemført af Reputation Institute og offentliggjort i erhvervsbladet Forbes. Legetøjsgiganten topper listen foran en række udenlandske mastodonter som Toyota, Walt Disney, Nokia og altså Ikea.
Det er kun få år siden, at Lego var truet at lukning, men i dag er salgstallene blevet pæne igen.
- Lego ikke har haft den store rutsjetur i befolkningen trods de økonomiske udsving, siger dansk partner i Reputation Institute, Majken Schultz, til Børsen.
Det er kun få år siden, at Lego var truet at lukning, men i dag er salgstallene blevet pæne igen.
- Lego ikke har haft den store rutsjetur i befolkningen trods de økonomiske udsving, siger dansk partner i Reputation Institute, Majken Schultz, til Børsen.