Den amerikanske udgave af tv-kanalen Al-Jazeera blev lanceret med pomp og pragt i 2013.
Men nu er det slut. Al-Jazeera America lukker 30. april, oplyser det globale medienetværk i en pressemeddelelse.
Lukningen sker som følge af et forsvindende småt publikum på trods af investeringer på flere hundrede millioner dollar.
Nyhedsbureauet AFP er i besiddelse af et internt notat fra tv-stationens generalsekretær Mostefa Souag.
Her beskriver han for sine ansatte, at beslutningen er truffet som følge af, at Al-Jazeera Americas forretningsmodel "simpelthen ikke er bæredygtig set i lyset af de økonomiske udfordringer i den amerikanske medieverden."
Al-Jazeera betalte 500 millioner dollar for at lancere Al-Jazeera America, der skulle konkurrere med giganterne CNN, Fox News og MSNBC.
Kanalen gik i luften i 2013 efter at have ansat 850 medarbejdere og åbnet 12 filialer i USA.
Al-Jazeera America hyrede dengang højt profilerede journalister fra de erklærede konkurrenter og sendte i begyndelsen 14 timers daglige nyhedsudsendelser.
Men kanalen fik aldrig fat i masserne. Der har ikke været offentliggjort officielle statistikker over seertal, men ifølge AFP var seertallet kun omkring 30.000 for en stor del af kanalens primetime udsendelser.
Al-Jazeera klinger da heller ikke ubetinget godt i amerikanernes ører på grund af sin historie i Mellemøsten, hvor kanalen har vist videoer distribueret af al-Qaeda og Osama bin Laden. Al-Jazeera har således ofte været beskyldt for at være antivestlig.
Kanalen står desuden over for sagsanlæg fra to amerikanske baseballstjerner, der beskylder Al-Jazeera for at have opdigtet anklager mod dem i en meget omtalt sportsdokumentar om doping i amerikansk sport.
Sportsdokumentaren beskrev i december en række sportsfolk, heriblandt en af de største legender i amerikansk fodbold, Peyton Manning, som dopingsyndere.
/ritzau/