En skare af de rutinerede spillere fra hedengangne AG København stod onsdag aften i spidsen for et møde, der skulle overbevise storsponsorerne fra den tidligere topklub om, at de skal satse på et nyt håndboldeventyr sammen med liga-klubben KIF Kolding.
Ritzau har været i kontakt med fire af de fem AGK-hovedsponsorer. Tre af disse afviser blankt et nyt storsponsorat, mens en fjerde er i tænkeboks.
Borup-Kemi var inviteret med til mødet men takkede pænt nej. Troen på projektet er ikke til stede.
- Når direktøren (Jens Boesen. red) kommer tilbage til Kolding, så får han da en over nallerne, fortæller administrerende direktør André Willers-Madsen.
- Sponsorerne derovre vil da ikke finde sig i, at alle hjemmekampene skal spilles på Sjælland. Det er da helt hen i skoven.
- Vi vil gerne lytte. Men vi vil ikke være sponsorer, som vi var før, hvor vi lagde flere millioner kroner om året. Overhovedet ikke. Det er fortid.
Apollo Rejser var ikke inviteret med til mødet, der foregik på Amager. Og rejsebureauet lader sig heller ikke friste, hvis de får et tilbud om at være en del af projektet.
- Nej, det vil vi ikke. At skulle være med til at drive en håndboldklub, det kan vi ikke. Vi tror, vi er rigtig gode til at bygge og sælge rejser, så det koncentrerer vi os om, fortæller administrerende direktør Stefan Vilner.
Heller ikke fagforeningen Krifa var til stede ved mødet onsdag. Det fortæller topchef, Jesper Wengel.
- Vi har pænt takket nej. Vi har haft en rigtig god periode med AG København og synes, vi har haft et godt samarbejde med dem. Men vores opgave er ikke at skulle ind og starte noget nyt op eller redde nogen andre.
Det Faglige Hus var som den eneste af de tidligere AG København-sponsorer med til mødet på Amager. Og fagforeningen afviser ikke tanken om et nyt håndboldeventyr.
- Vi er i en situation, hvor vi overvejer tingene, siger Det Faglige Hus' landsformand Johnny Nim, der dog tager sine forbehold.
- Det er klart, at vi ikke hopper med på samme galej igen. Nu har jeg selv siddet i AGK's bestyrelse, hvor vi ikke fik de rigtige informationer.
- Nu er det vigtigt, at vi får de rigtige informationer om Kolding. Det er ingen hemmelighed, at det ikke er derovre, at man genererer det største overskud.
- Hvis vi skal overveje at gå med, så skal vi være stensikre på, at det ikke bliver et nyt AGK-koncept, som springer op og lige pludselig falder ned med et brag, fortæller Johnny Nim.
Ritzau har torsdag ikke haft held til at få en kommentar fra den femte AGK-hovedsponsor, Hummel.
Til ekstrabladet.dk siger Hummel-direktør Søren Schriver, at et tøjsponsorat i Kolding forhindrer Hummel i at deltage, men var den forhindring ikke til stede, ville Hummel være interesseret.
/ritzau/