Troede du lige, at vinteren var ved at være forbi, så er det desværre langt fra tilfældet.
Onsdag morgen byder på sne, slud og spejlglatte veje over store dele af landet.
- Lige nu er det i Nordjylland og på Nordsjælland, hvor der falder lidt ud af skyerne. Enkelte steder er det snefnug, men ellers er det mere regn og eventuelt noget slud. Det er ikke noget, der bliver liggende, fortæller jens Lindskjold, der er vagthavende meteorolog ved DMI, til eb.dk.
Opfordringen lyder da også på at køre forsigtigt - og måske lidt tidligere hjemmefra - for selv om der måske ikke ligger sne, så kan vejene være glatte.
Fynsk Politi har valgt at advare på Twitter, hvor beskeden kort lyder.
- Der er meldinger om isglatte veje på Fyn, så kør hjemmefra i ekstra god tid. Pas rigtig godt på jer selv derude.
Twitter
Ifølge DMI er det ikke slut med sne og slud lige med det samme.
Mens det i løbet af onsdagen vil klare lidt op og endda byde på lidt sol mange steder, så vender det fugtige føre tilbage i aften og natten til torsdag.
Temperaturen når i dag op omkring fem grader, men kan i nat nå ned til minus tre grader med mulighed for snebyger mange steder i landet.