Det er ikke mug, man har mest lyst til at finde i den kage, man sætter tænderne i. Ikke desto mindre kan det være sket for enkelte forbrugere.
I hvert fald har Karen Volf valgt at tilbagekalde en række kanelkager netop på grund af fund af mug.
Kagerne er solgt i Føtex, Bilka, Netto, Kvickly, SuperBrugsen, Dagli Brugsen, Fakta, Irma, Rema 1000, Løvbjerg, Meny, Spar, Min Købmand, Letkøb og Dagrofas andre butikker over hele landet
Karen Volf oplyser i en pressemeddelelse, at muggen kan ses på overfladen af kagen, og at tilbagekaldelsen er besluttet i samarbejde med Fødevarestyrelsen.
Hos Bisca, der står bag kagerne, ved man endnu ikke, hvordan fejlen er sket, men man arbejder på, at lignende ikke kan ske igen.
- Det er klart, at det ikke må ske, og derfor sender vi ikke flere kanelkager ud til butikkerne, før vi har løst problemet, siger produktionsdirektør hos Bisca, Jesper Arentoft Ahrenkiel.
Har du som forbruger købt en Karen Volf Kanelkage med et af nedenstående EAN-varenumre og bedst før dato, bedes du kassere varen eller returnere den til den butik, varen er købt i.
EAN-nr 5709364016454, Bedst før: 22.06.2017
EAN-nr 5709364016454, Bedst før: 28.06.2017
EAN-nr 5709364016454, Bedst før: 17.07.2017
EAN-nr 5709364016454, Bedst før: 22.07.2017
EAN-nr 5709364016454, Bedst før: 08.08.2017
EAN-nr 5709364016454, Bedst før: 29.08.2017