Århusiansk reklamebureau vokser og vokser

Nye store kunder har betydet, at reklamebureauet Recommended har ansat 12 nye medarbejdere, så bureauet nu er oppe på 116 ansatte. Både Socialministeriet og Integrationsministeriet er kunder i forretningen.

Døren er gået op otte gange inden for de sidste måneder, og nye kunder er trådt ind i butikken hos Recom-mended, der har kontor i Filmbyen på havnen i Århus. Blandt de nye kunder er Socialministeriet, Integrationsministeriet og LEGO Educational Division.

»I de seneste måneder er de nye kunder strømmet ind af døren, ligesom vi fortsat løser masser af opgaver for vores eksisterende kunder. Derfor har det været nødvendigt at udvide medarbejderstaben for at kunne følge med,« siger direktør Carsten Skakkebæk fra Recommended.

Han har underskrevet kontrakt med 12 nye medarbejdere, så der i dag er 116 kreative hjerner, der laver alt fra strategi og branding, event og promotion til film, grafisk produktion og produktudvikling.

Den store succes har betydet, at Recommended er rykket fra en placering som Danmarks niendestørste reklamebureau til det fjerdestørste ifølge en analyse i branchebladet Markeds-føring.

Det er noget, der glæder direktøren.

»Vi har tidligere især været kendt for vores opgaver for detailsektoren, og vi har fortsat mange store detailkunder. I de senere år har vi dog også satset massivt på andre sektorer, og jeg ser den store vækst som et tegn på, at denne satsning har båret frugt,« forklarer Carsten Skakkebæk.

Nydanskere i arbejde

En af de nye kunder er Integrationsministeriet, hvor Recommended har udviklet en kampagne, der skal få flere nydanskere til at søge arbejde eller læreplads inden for byggefagene.

Kampagnen, der hedder Brug for alle unge , er rettet mod de unge, deres forældre samt arbejdsgiverne inden for byggefagene. Kampagnen benytter flere nyskabende initiativer, der på en utraditionel måde gør opmærksom på mulighederne i det danske uddannelses-system.

En anden ny kunde hos bureauet er LEGO Educational Division. I 140 LEGO Education Centers over hele verden kan børn og unge med afsæt i LEGO’s produkter og pædagogiske principper udvikle færdigheder, som der ikke traditionelt bliver sat fokus på i folkeskolen.

Recommended skal udvikle en international kommunikationsstrategi og et globalt kommunikationskoncept til LEGO Education Centers, som kan anvendes på tværs af landekulturer og målgrupper.

Følg os på Facebook

Så får du nyheder direkte leveret, og kan deltage i debatten på vores artikler.