Dette er en pressemeddelelse leveret af Via Ritzau.
"Det er de færreste socialt udsatte eller hjemløse, der har overskuddet til at løbe orienteringsløb gennem systemet, og derfor er der heller ikke ret mange, der får den hjælp, de har brug for", siger Niels Adolfsen, adm. direktør i opikerkæden Smarteyes. Han fortsætter: "Tag en gruppe som dem, der bruger varmestuerne ved Kirkens Korshær. De er i en situation, hvor de hver gang skal bevise, at de har behovet, inden de kan modtage den hjælp, de har brug for".
Det giver Morten Aagard, tidligere leder i Kirkens Korshær og nu præst i Sct. Pauls Kirke i Aarhus ham ret i: "Udsatte medborgere har svært ved at passe på sig selv. Tænder og øjne kommer desværre ofte sidst, så det er bare lykken for dem, at Smarteyes har givet gratis briller. Mange ser igen godt for første gang i mange år!"
Niels Adolfsen, Smarteyes fortæller om rørende scener: "Tonen og lydstyrken er en lidt anden end vores ansatte er vant til, men vi har oplevet tårer i øjnene hos folk, når de har fået deres nye briller på, simpelthen af glæde over at kunne se godt nok til at kunne læse igen. Så inden vi lukker butikken, er menneskene og den situation de er i, krøbet ind i hjertet på alle og blevet afløst af glæden ved at kunne hjælpe.
Og netop dét at kunne gøre en forskel og hjælpe andre, er en kerneværdi for Smarteyes, som på denne måde har valgt at sætte handling bag ord i sit samarbejde med Kirkens Korshær.
Smarteyes er stiftet i 2007 og er i dag Sveriges næststørste optikerkæde. Kæden åbnede i Danmark i 2013 og har i dag 15 butikker og ca. 100 ansatte. Optikerkæden bryder med resten af branchen, og tilbyder egne designer briller til faste og let gennemskuelige priser.
Kontaktperson:
Adm. Direktør Niels Adolfsen
Mobil: 31262536
Mail: niels.adolfsen@smarteyes.dk
Dette er en pressemeddelelse leveret af Via Ritzau.