Disse discountkæder kæmper om danskernes indkøb
Rema 1000 har overhalet Fakta i markedsandel på det danske marked. Netto sidder solidt på discounttronen.
Netto sidder solidt på discounttronen.
Netto sidder solidt på discounttronen. Foto: Claus Fisker/Scanpix


Der er seks kæder af discountbutikker på det danske marked. Se her, hvor meget de fylder i dagligvarehandlen ifølge analysefirmaet Retail Institute Scandinavian:

  • Netto med 461 butikker: 14,6 procent.
  • Fakta med omkring 420 butikker: 9,3 procent.
  • Rema 1000 med 272 butikker: 9,5 procent
  • Aldi med omkring 230 butikker: 3,2 procent.
  • Lidl med 98 butikker: 2,6 procent.
  • Kiwi med omkring 100 butikker: 2,0 procent.

Kilder: Retail Institute Scandinavian, butikskæderne

/ritzau/

Følg os på Facebook

Så får du nyheder direkte leveret, og kan deltage i debatten på vores artikler.