TDC-kunder må vænne sig til nyt navn i betalingsoversigten
TDC-kunder bliver til YouSee-kunder og får fremover kun et nummer til kundeservice. Priser kan stige på sigt.


Danske TDC-kunder skal til at vænne sig til et nyt navn i betalingsoversigten i netbank. TDC ophører som varemærke for privatkunder og overtages af YouSee.

Det sker som led i en omfattende strategi, der samlet skal få den økonomisk pressede telegigant på rette vej mod et solidt overskud.

TDC-kunderne får besked om ændringerne enten på mail eller med brev i de kommende dage, siger Jens Aaløse, koncerndirektør i TDC.

- På den korte bane betyder det ikke andet for TDC's kunder, end at vi ændrer navnet fra TDC til YouSee. Den primære årsag er, at vi vil gøre det mere enkelt at være kunde hos os. Vi vil levere den bedste kundeservice.

- Det betyder, at man fremadrettet kan ringe til os 24 timer i døgnet, og man kun skal ringe et sted hen, fordi man ikke længere skal forholde sig til, om man skal ringe til TDC eller YouSee, siger Jens Aaløse, som også varsler forbedringer for kunderne.

- Samlet set får man højere hastighed, bedre produkter og bedre kundeservice, siger koncerndirektøren i TDC, som onsdag også offentliggjorde yderligere investeringer i højhastighedsbredbånd.

Spørgsmålet er selvfølgelig, om det samtidig betyder højere priser for kunderne.

I en besked til kunderne på TDC's hjemmeside skriver TDC, at der foreløbig ikke vil være ændringer af "produkter, priser eller regninger".

- På den korte bane betyder det ikke noget for priserne, siger Jens Aaløse.

Koncerndirektøren afviser dog ikke, at priserne kan stige på længere sigt.

- Forbrugerpriserne i vores industri ændrer sig hurtigt. Prissætningen vil ændre sig fremadrettet, og alle har nok en forståelse for, at priserne i vores branche generelt har været nedadgående i mange år, siger han.

YouSee sluger TDC-mærket med virkning fra 1. juli 2016. TDC vil fortsat være et brand for erhvervskunder.

Sammenlægningen vil efter TDC's plan give besparelser på 75 millioner kroner om året frem mod 2018. Samlet skal initiativer i den nye strategi spare 600-700 millioner kroner i 2018.

Med sammenlægningen er TDC nede på tre brands henvendt til de danske forbrugere. Ud over YouSee er det Telmore og Fullrate.

Derudover ejer TDC filmudlejningstjenesten Blockbuster og spillesiden Bet25.

/ritzau/

Følg os på Facebook

Så får du nyheder direkte leveret, og kan deltage i debatten på vores artikler.