Kunde gik shop-amok i 7-Eleven: Nu hyldes han på Facebook
En gavmild kunde købte stort ind til hjemløse i 7-Eleven, og det vækker begejstring på Facebook.
En gavmild mand er blevet populær på Facebook, efter han havde den store pung fremme i 7-Eleven.
En gavmild mand er blevet populær på Facebook, efter han havde den store pung fremme i 7-Eleven. Foto: Scanpix


35 kyllingespyd og 20 busklippekort til den nette pris af 3.294 kroner.

Det var, hvad en kunde forleden nat købte i en 7-Eleven i Aarhus. Og det var ikke sult eller et akut busbehov, der drev den cirka 40-årige mand. I stedet insisterede han på, at maden blev delt ud til de hjemløse, der kom forbi butikken i løbet af natten.

Det fremgår af et opslag, som ekspedienten Emil Sand har slået op på sin Facebook-profil efterfulgt af hashtaggene #messias og #goodwill.

Her er hvad en mand bestilte hos mig i 7-eleven i nat. Han ville ikke have maden udleveret, men insisterede i stedet at...

Posted by Emil Sand on 30. juni 2015

Det er i skrivende stund blevet delt næsten 400 gange på Facebook, ligesom flere end 10.000 'synes godt om' det.

I kommentarsporet bliver den gavmilde kunde betegnet som en af hverdagens helte.

Også i butikken vakte det jubel, da den den glade giver havde lagt sin store bestilling.

- Det var en ret travl nat, hvor der var en masse fulde kunder, så der var mange, der så det. De syntes alle sammen, det var rigtig fedt, så der var vild jubel, og flere klappede ham på skulderen, siger Emil Sand til Ekstra Bladet.

Han fortæller også, at det ikke er første gang, at kunden lægger vejen forbi butikken, ligesom Emil Sand vurderer, at kunden var ganske ædru, da han foretog sin bestilling.

Følg os på Facebook

Så får du nyheder direkte leveret, og kan deltage i debatten på vores artikler.