For et år siden gik den kendte møbelkæde Biva konkurs. Men nu vender møbelkæden tilbage med to tidligere Biva-butikschefer i front. Det skriver eb.dk.
Der var mange utilfredse kunder, da Biva for et år siden måtte lukke deres butikker. Konkursen betød nemlig, at mange af kundernes betalte varer blev en del af det millionstore konkursbo. Men nu vender kæden stærkt tilbage, og de nye ejere er ikke bange for utilfredse kunder.
"Selvom Biva måtte gå konkurs, var der mange kunder, som var glade for firmaet. Og vi mener, at det er så stort et navn, at der er mulighed for at gøre det trendy igen", siger Jesper Jørgensen, direktør i det nye Biva.
Slut med dårlige reklamer
Jesper Jørgensen er gået sammen med Rene Lenn Furbo om at stifte det nye Biva. Det gamle Biva var kendt for sine reklamer med sloganet "Vi ses i Biva". Og Biva vandt da også prisen for Danmarks dårligste reklame hele syv år i træk. Men de to nye ejere har ikke tænkt sig at generobre denne pris.
"Vi er fulde af respekt for Mille, der var på skærmen. Det blev kåret som Danmarks værste reklame syv år i træk. Man kan selvfølgelig sige, at dårlig pr også er pr, men vi vil lave en mere moderne virksomhed med moderne platforme," understreger Jesper Jørgensen.
Og manglen på dårlige reklamer er ikke den eneste ting, der adskiller det nye Biva fra det gamle. Biva bliver nemlig i første omgang udelukkende en online-butik. Planen er så, at der inden for et år bliver åbnet flere showrooms, hvor kunderne kan prøve møblerne.
Kilde: eb.dk