Dagligvarekoncern laver nyt medlemsprogram: Skal skabe tættere bånd til kunderne
400.000 nye medlemmer de kommende år - og et medlemsprogram som skal knytte kunderne tættere til Coops butikker.
- Kunsten er at lave et medlemsprogram, som både er økonomisk attraktivt og øger loyaliteten, vurderer Lasse Bolander.
- Kunsten er at lave et medlemsprogram, som både er økonomisk attraktivt og øger loyaliteten, vurderer Lasse Bolander. Foto: Scanpix arkiv


400.000 nye medlemmer de kommende år - og et medlemsprogram som skal knytte kunderne tættere til butikkerne. Sådan lyder ambitionen hos Coop's bestyrelsesformand Lasse Bolander.

Det skriver Finans.

Coop Danmark ejes i dag af 1,6 mio. danske forbrugere - tæt ved 100.000 flere end for et år siden. Målet er dog at øge antallet yderligere, så 2 mio. om få år har det røde medlemskort. Målet skal bl.a. nås gennem et nyt medlemsprogram, som lanceres til efteråret.

Coop-ledelsen vil endnu ikke uddybe indholdet, men det ligger bl.a. fast, at der er fokus på det digitale. Coops egen bank er angiveligt også tiltænkt en rolle.

- Kunsten er at lave et medlemsprogram, som både er økonomisk attraktivt og øger loyaliteten, vurderer Lasse Bolander over for Finans.

Centerleder Mads Mordhorst, Copenhagen Business School, forsker i den danske brugs- og andelsbevægelse.

- Det interessante er, om Coop kan gå ind på det marked om fællesskaber, som mange gerne tager del i. Deleøkonomi, crowdfunding og den slags - ja selv Uber-kørsel - bliver markedsført som den nye andelsbevægelse, siger Mads Mordhorst til Finans.

Læs hele artiklen her

Følg os på Facebook

Så får du nyheder direkte leveret, og kan deltage i debatten på vores artikler.