4 tips til at træne med din kæreste
For mange par spiller romantik og træning ikke godt sammen – men det kan det sagtens, hvis I faktisk beslutter jer for at gøre det sammen og laver visse regler.
Det kan nemt blive en fornøjelse at træne med sin kæreste, så længe der er styr på "reglerne."
Det kan nemt blive en fornøjelse at træne med sin kæreste, så længe der er styr på "reglerne." Scanpix


I har muligvis helt forskellige vaner, når det kommer til træning – I gør det på forskellige tidspunkter, I har forskelligt tempo og kan lidt at lave forskellige ting. Men hvorfor ikke prøve at slå to fluer med et smæk og nyde både kærligheden og træne samtidig?

LÆS OGSÅ: Har du kigget på din "bummelum" i dag?

Det er nemmere end du tror. Health.com har samlet en række råd til jer, der gerne vil prøve at træne sammen.

1. Erkend jeres forskelligheder

I skal ikke begynde at konkurrere med hinanden, for I vil som regel være på to forskellige niveauer, så det er spild af jeres tid. I stedet skal I erkende, at I ikke er samme sted og så formulere individuelle mål.

Er din partner i skrap løbeform, så kan hans mål være at løbe et maraton, og er du i mindre god form, så kan dit være at løbe med under noget af træningen, eller at deltage i et halvmaraton eller et mindre løb.

LÆS OGSÅ: Pas på: Dit håndklæde bliver hurtig klamt

2. Ingen af jer skal være træneren

Når I ikke er på samme niveau, så kan der nemt opstå den situation, at den med den bedst form eller den bedst erfaring påtager sig en ”træner rolle” og hele tiden coacher, irettesætter og kommer med gode råd.

Det er farligt, for så er I ikke i dét sammen. Og den anden part kan nemt blive frustreret, sur eller usikker, og det kan skabe en rigtig dårlig stemning. Forsøg i stedet at blive jævnbyrdige, selvom et enkelt råd naturligvis ikke skader.

3. Skal I løbe sammen eller ej

En god løbetur giver røde kinder, men den kan også gøre dig rødglædende af raseri, hvis du føler dig overrumplet af din kæreste, der hele tiden løber stærkere, end du kan holde til.

LÆS OGSÅ: Dette er tegn på, at I skal slå op

Hvis I skal løbe sammen, så er det vigtigt, at I aftaler faste regler, før I løber af sted. Skal I løbe i dit tempo, så skal han altså følge dig. Eller skal I følges ad rundt om den første sø og der efter løbe hver for sig og mødtes til slut til udtrækning? Alt kan fungerer, så længe I har snakket om det inden.

4. Lav en ”date”

Det er ikke al træning, som nødvendigvis skal forgå i fitnesscentret eller med løbeskoene på. I kan træne sammen og hygge jer imens, derfor kan det faktisk være smart at lave det til en date.

LÆS OGSÅ: 6 små måder at sige: jeg elsker dig

I kan aftale, at I bestiller billetter ned til bjergene i Østrig til sommer og vandrer i dem. I kan bruge søndagen på at trave i skoven, eller I kan tage på kajaktur til foråret, eller cykle en god lang tur med en kop varm kakao og et stykke kage i cykelkurven til pausen….træning kan være mange ting og det kan let være en fornøjelse at gøre det med sin partner, så længe reglerne er på plads.

Følg os på Facebook

Så får du nyheder direkte leveret, og kan deltage i debatten på vores artikler.