|
|
05.11-2009 | 10:26
af
gitte rasmussen
En god dag en god dom, sådan skriver de på avisen.dk i forbindelse med dommen der betyder, at en syg kvinde kan få erstatning fra hendes kommune, som ikke ville tilkende hende pension eller fleksjob. Jeg er helt enig og jeg har gentagende gange skrevet om alle de syge der bliver holdt fast i kontanthjælpssystemet fordi det er billigere for kommunen og staten end at tildele dem fleksjob eller pension. Denne dom kan få stor betydning for rigtig mange mennesker, men hvis kommunerne ikke får påbud om ,at gå alle deres afslag efter selv, så hjælper det ikke ret mange kontanthjælpsmodtager, for mange af dem vil ikke selv være i stand til at forlange deres sag genoptaget, de lever på kontanthjælpen og er gemt væk i fattigdom og mangel på resurser. Derfor skal alle kommuner have et direkte pålæg om, at tilkende de mennesker der er på kontanthjælp på grund af en kronisk sygdom og som ikke kan fastholde et normalt arbejde på fuldtid enten fleksjob eller pension, og tilbagebetale disse mennesker ...
|
| |
|
|
|
|
05.11-2009 | 10:29
af
gitte rasmussen
2 svar og tilbagebetale disse mennesker hvad de har snydt dem for i alle de år de har fastholdt dem i kontanthjælpssystemet.
Håber der er nogle politiker der er vakse ved havelågen og får dette påbud gennemført hurtigt, for det er der brug for.
|
| |
|
|
|
|
06.11-2009 | 15:03
af
Maja Korshin
Kommentar er blevet slettet.
|
| |
|
|
|
|
06.11-2009 | 15:05
af
Maja Korshin
FRA AVISEN.DK. Kære alle sammen. Tusind tak for jeres mange kommentarer. Vi værdsætter jeres tilbagemeldinger. Jeg har fået rigtig mange mails fra mange af vores læsere og kan mærke, at vi har ramt en problemstilling, som berører rigtig mange mennesker. Avisen.dk vil derfor fortsætte med at skrive om dette emne. Derfor bliv endelig ved at sende jeres historier til min mail med telefonnummer, så jeg kan ringe til jer. Lige nu leder jeg efter folk, som kan fortælle om dårlige oplevelser med kommunens lægekonsulenter, når de søger fleksjob eller førtidspension. Vi skal bruge en hel del sager, så skriv til mig maja@avisen.dk. Jeg garanterer fortrolighed. Mange venlige hilsener Maja Korshin P.S. Selv om jeg ikke svarer på jeres henvendelser, så vid, at jeg beholder jeres oplysninger til fremtidige historier.
|
| |
|
|
|
|
07.11-2009 | 09:23
af
gitte rasmussen
Til Maja Korshin. Godt der er nogle der tager fat om dette problem. Jeg er af den opfattelse, at det er et meget stort problem i alle kommuner. Godt gået...
|
| |
|
|
|
|
07.11-2009 | 11:27
af
(Slettet bruger)
Hej Maja Der er rigtigt mange, der systematisk fanges i den problematik. Hele problemet forværres også af, at kommune ofte sender folk der har problemer ud i de dårligste jobs der er i kommune, det kan rengørings selskaber med en halv kriminel politik, hvor firmaet snyder den ansatte på den tid et rengørings job tager, og hvor den ansatte, så selv skal finde ud af og snyde den, der køber servicen af rengørings firmaet. Det kan resultere i mange problemer og det foregår i stor udstrækning og hvis du i forvejen har et handicap og slåes med, så kan det nemt ende i en dyb depresion. Mange kommuner viser meget lidt eller ingen forståelse overhovedet i deres behandling af arbejdsløse og det er ikke fordi, de kommunale folk er stressede, men det er fordi, de bare ikke behandler folk, der kommer for og få hjælp særligt pænt. - Med lidt interesse fra kommunes side og hvis de sorterede de dårlige job/arbejdspladser fra, så ville færre søge førtidspension. - så det er godt der kommer fokus på.
|
| |
|
|
|
|
07.11-2009 | 13:09
af
Erik Lillienfryd
Rigtig godt Maja, at du og Avisen.dk følger op på disse sager. Der er tonsvis at tage af. Kommunerne benytter sig af, at folk er sårbare, og ofte har langvarig sygdom bag sig, der gør at man ikke kan overskue forløbet med kommunen. Vi taler her om manglende aktindsigt, ikke involverende sagsbehandling, dokumenter der forsvinder, vigtige ting der udelades, nedladende tale til borgere, osv osv. Ud over alle de lægeerklæringer kommunen ikke tager seriøst alligevel. Selv har jeg oplevet en umulig læge, kommunen betalte i dyre domme, for noget sludder, som de øvrige læger ikke kan genkende. Men denne læge, tager kommunen meget seriøst, men ikke de 3-4 andre overlæger, der har været inde over min arbejdsskadesag. Tsk tsk. På hjemmesiden K10.dk er der samlet en hel del mennesker der er havnet i en eller anden klemme i det kommunale system.(service oplysning:)
|
| |
|
|
|
|
|
|
10.11-2009 | 09:36
af
Erik Lillienfryd
@Gitte. Jeg er i match gruppe 4, hvor man ikke kan arbejde, fordi man er for syg. alligevel mener kommunen, der jo nu ikke længere er jobcenter, da jobcentret er blevet skilt fra kommunen, at jeg har en restarbejdsevne, i et fleksjob. Nu er det bare sådan, at 4 overlæger, + egen læge anbefaler en pension, da jeg ellers risikerer lammelse. Det er kommunen sådan set ligeglad med, for de kender jo mere til hvirvelskred i lænden, end lægerne, og de ved jo, at selvom jeg måtte opgive det sidste fleksjob, så skal jeg bare ud og i gang, så går det nok over!. Så de handler i strid med deres egen 'match', og nu er jeg så blevet 'udliciteret', til et af de private firmaer, der så skal finde ud af hvad jeg kan, eller rettere ikke kan. Men tror du, eller nogen andre, at dette private firma, ved noget som helst, om hvirvelskred i lænden?.. Nej vel. Men Claus Hjort, har engang hørt, at hvis man har ondt i ryggen, så skal man ha' et arbejde, så forsvinder smerterne. Fagre ny verden.
|
| |
|
|
|
|
10.11-2009 | 09:43
af
Erik Lillienfryd
Jeg kan i øvrigt ikke åbne det link du har sat ind!..
|
| |
|
|
|
|
10.11-2009 | 09:45
af
gitte rasmussen
Jeg tror ikke de private firmaer har forstand på hverken mennesker eller sygdomme. Hvilken uddannelse har de mennesker der skal bestemme over andres fremtid ? Nå, men det er heller ikke meningen med de firmaer, de er kun opstået for at generer syge og arbejdsløse, det var og er et Claus Hjorts projekt. På mig virker den mand fuldstændig utilregnelig.
|
| |
|
|
|
|
10.11-2009 | 09:47
af
gitte rasmussen
Hvis jeg trykker to gange på det så virker det her.!!!!
|
| |
|
|
|
|
|
|
10.11-2009 | 09:52
af
Lars Nunnegaard
Gitte Skulle Claus Hjort være utilregnelig? Se det forklarer meget! Hvad så med bette Karen og malkepigen, Inger?
|
| |
|
|
|
|
10.11-2009 | 10:00
af
gitte rasmussen
Se du Lars, vi kan være uenige eller enig i politik, men når man sidder og får en fornemmelse af, at en vigtig person (minister) er utilregnelig så er fanden løs i laksegade. Og helt ærlig, så virker manden på mig, som om der er noget galt. Hans udtagelser om syge og arbejdsløse er jo fuldstændigt hen i vejret.
|
| |
|
|
|
|
10.11-2009 | 10:01
af
Kristian Mortensen
Claus Hjort ligner jo bare alle de andre i dette rædselskabinet. De udviser foragt for alt hvad der har med medmenneskelighed at gøre, det er storkapitalen og monopolerne der styrer gennem VKO marionetterne. VKO sjofler jo både FNs menneskerettigheder, div råd og institutioneres anbefalinger og alm praksis i lovgivningsarbejdet, så alt andet end kynisme og brutalitet skal man nok ikke forvente fra dem, jo jeg glemte løgnene og korruptionen
|
| |
|
|
|
|
|
|
10.11-2009 | 10:11
af
Lars Nunnegaard
Gitte Vi er såmænd ikke uenige om beskaffenheden af Hjorten.
|
| |
|
|
|
|
|
|
10.11-2009 | 10:26
af
Lars Nunnegaard
Man kunne formulere et ønske, om at komme tilbage til "fremtiden" igen. :o))
|
| |
|
|
|
|
10.11-2009 | 10:34
af
gitte rasmussen
Nu er jeg normalt ikke modstander af forandringer, hvis det er til det bedre, men når man sådan sidder og tænker tilbage, ja så virker den gamle fremtid bedre end den nye. :O))
|
| |
|
|
|
08.01-2010 | 22:51
af
rikke sunding
Unskyld jeg ved godt at det er lang tid siden debatten har kørt men jeg føler jeg er nød til at sige dette til jer. Jeg er fleksjobber og ledig. og havde også samme følelse som jer med private firmaer, men det er gjort til skamme. jeg blev "tilbud" at komme til re-fleks som har med flekser at gøre, dette har gjort både for mig og de andre deltager en forandring. For første gang oplevede vi at der var nogen som så os som os og ikke et nummer, det kan godt være det iike finder et fleksjob til os men jeg ved de har gjort det bedste for os. det er det bedste jeg har oplevet i dette "nummer" system som man er i kommune. De aceptere vores begrænsninger men hjælper med at finde vores gode egenskaber som vi alle har. Det er som en julegave jeg ikke vil bytte!!!
|
|
|
|
|
|