Nyhedsbrev | Opret profil | Log ind | Avisen.dk bruger cookies, læs mere herCookies & privatlivspolitik

SE og Hør jagter 15-årig pige

Ugebladet Se og Hør udlover nu en dusør til de personer, der kan komme med oplysninger om den 15-årige pige, der havde sex med socialdemokraten Jeppe Kofod.

, 26. marts 2008 kl. 20:48
Start et spil på Spigo.dk
Spil

Medie-jagten er gået ind på den 15-årige pige fra Danmarks Socialdemokratiske Ungdom (DSU), der i påsken havde et seksuelt forhold til folketingsmedlem for S Jeppe Kofod.

På sin hjemmeside opfordrer ugebladet Se og Hør nu personer til at stå frem med oplysninger om den 15-årige, der kan føre bladets journalister på sporet af hende.

Kender du den 15-årige pige, der havde sex med Jeppe Kofod? Eller kender du en, der kender hende, hendes forældre eller blot hendes fornavn, efternavn, adresse eller andre oplysninger, der kan lede til hende", skriver bladet.

Folk kan ringe døgnet rundt og lokkemaden er lagt ud.

Vi betaler tiphonorar for oplysninger, der kan lede til pigen , lyder det.

DSU, der arrangerede mødet, hvor pigen og Jeppe Kofod mødtes, er forarget over efterlysningen.

- Det er dybt rystende, at vi har medier i dette land, der vægter hensynet til profit og overskridelse af grænser højere end hensynet til en 15-årig pige, som kun ønsker at være anonym og at kunne være i fred, siger DSU s forbundsformand, Jacob Bjerregaard, til Jyllands-Posten.

Se og Hørs chefredaktør, Henrik Qvortrup, mener ikke, at ugebladet krænker nogen.

- Der er bestemt ikke tale om en klapjagt, men om en solid, journalistisk research, siger han til avisen.

Debat om artiklen:
For at kommentere skal du være logget på Facebook. Logges på via "Kommenter via...", genindlæs siden
26.03-2008 | 21:15 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
26.03-2008 | 21:22 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
26.03-2008 | 21:41 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
26.03-2008 | 21:45 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
26.03-2008 | 21:47 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
26.03-2008 | 21:47 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
26.03-2008 | 21:48 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
26.03-2008 | 21:48 af Erik Willumsgaard
@Karen Marie

Hvis SD ville lægge låg på historien, havde de jo nok startet med at få den dysset ned, i stedet for at lade udsende pressemeddelelser om dette og hint!
 
 
26.03-2008 | 21:52 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
26.03-2008 | 21:58 af Erik Willumsgaard
@Bitten

ENIG!
 
 
26.03-2008 | 22:00 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
26.03-2008 | 22:07 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
26.03-2008 | 22:08 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
26.03-2008 | 22:13 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
26.03-2008 | 22:26 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
26.03-2008 | 23:18 af Christian Abildgaard
@Wolle

I USA fik Clinton jo også gjort på sin lidt specielle måde, hun var da mindst 20 år yngre, men derovre krævede de ellers meget religiøse amerikanere da ikke Clintons "afgang"
 
26.03-2008 | 23:23 af Christian Abildgaard
Og Sex og Hor prøver nok at bringe hende som SEX og HOR pige i lettere nudist-tilstand, men forhåbentlig er hun klog nok til at lukke i som en østers og ikke ytre et kvæk og ej heller medvirke i dette åndspygmæ-medie
 
26.03-2008 | 23:29 af Laila laix
Det går ud over pigen og hendes familie, ja men hvem har sat klapjagten i gang?: Jeppe selv - dyrebare lærepenge.

Der er kunat sige: håber familien kan stå sammen så Deres privatliv ikke osse blir krænket
 
 
26.03-2008 | 23:47 af Insider
Hvor mange kønne piger på 15 år findes der mon i DSU i Svendborg?

Hvilken pige på 15 år finder det imidlertid nødvendigt at fortælle sine forældre om sine erotiske oplevelser på en DSU camp?

Hvem har sat en klapjagt igang?

Varmemesteren Carsten Hansen fra Odense, og næstformand i S-gruppen, har måske et personligt kendskab/venskab med pigens far.

Carsten Hansen har om nogen ført kniven over den politiske rival Jeppe Kofod.
 
27.03-2008 | 03:31 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
27.03-2008 | 06:34 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
27.03-2008 | 07:32 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
27.03-2008 | 07:54 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
27.03-2008 | 08:15 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
27.03-2008 | 11:21 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
27.03-2008 | 11:49 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
27.03-2008 | 13:01 af Danny Hedegaard
Jeg vil gerne opfordre Avisen.dk til at udlove et tiphonorar til den der kan tippe Avisen.dk om hvem der for ussel mammon tippede Se og Hør om hvem den 15 årige pige er, hvis nogen synker så dybt som til at falde for fristelsen til at tage imod Se og Hørs beskidte penge.

Kort klart og entydigt stille i udsigt at avisen om muligt vil udstille det menneske på forsiden der for simpel mammon ignorerer såvel pigen selv som hendes families ønske om ikke at få hendes identitet offentliggjort.

Jeg skal gerne selv bidrage med 500 kr til formålet hvis der kommer en læserindsamling til honoraret - ikke for at det skulle betyde noget for Avisen.dk, men det kunne være med til at vise en symbolsk foragt for hele den måde Qvortrup og hans medie driver sin forretning på.

Selv Ekstrabladet respekterer i dette tilfælde pigens og familiens ønske - undtagelsesvis finder jeg derfor anledning til at rose denne avis - må alle andre medier indtage samme holdning?

Se og Hør vil betale for 15-åriges navn

http://www.berlingske.dk/article/20080326/danmark/80326142/

Lykkes det infame projekt for Se og Hør synes jeg at Avisen.dk og læserne bør sende et signal til en eventuel stikker om at vedkommende selv kommer til at betale den højeste pris for sin gerning!

Valget kan på denne måde for et sådant degenereret menneske stå mellem Se og Hørs stikkerhonorar og en plads på forsiden af Avisen.dk - valget kunne blive stikkerens eget?

Venlig hilsen

Danny Hedegaard
 
 
27.03-2008 | 13:37 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
27.03-2008 | 13:53 af Karin Bennedsen
Der er mange, både debattører og politikere, der synes, at det sgu da bare er helt i orden, at Jeppe Kofod hyggede sig med en 15 årig, og at hun jo frivilligt er gået med på legen.

Hvis man har den holdning, altså at pigen har været gammel nok til at vide, hvad hun gjorde, så må hun vel i sagens natur også være gammel nok til at komme i Se og Hør. Så jeg forstår egentlig ikke forargelsen i den anledning.

Jeg synes IKKE Jeppe Kofods opførsel var iorden, og jeg synes det vil være synd for pigen, hvis hendes pubertære betagelse af en voksen, populær politiker, der udnyttede hendes beundring til sin egen fornøjelse, resulterer i, at hun bliver hængt ud.
 
27.03-2008 | 14:18 af Danny Hedegaard
Der er forskel på at få vendt hver en sten og så det at offentliggøre identiteten på den 15 årige pige mod hendes egen og hendes families ønske.

Jeppe Kofoeds identitet er selvsagt offentliggjort - afdækningen af forløbet beror udelukkende på hvad han har gjort og om det er forkert dels objektivt juridisk, dels subjektivt moralsk.

Skulle pigen mangle et par måneder i at være fyldt 15 år er det alene dette forhold der er relevant for den videre journalistiske afdækning af hvad der er og ikke er foregået mellem Jeppe Kofoed og pigen.

Hvem pigen er er og vedbliver at være fuldstændig irrelevant for bedømmelsen af det eksakte begivenhedsforløb - det være sig objektivt juridisk som subjektivt moralsk.

Forhåbentlig har alle andre medier end Se og Hør samme synspunkt?

Det er næppe tilfældigt at Se og Hørs Journalister oppebærer branchens højeste gennemsnitslønninger?

Det må jo have sine årsager?

Hvor mange journalister fra Se og Hør kunne gå ud i markedet og opnå samme løn for at udføre traditionelt journalistisk håndværk?

Vel næppe mange?

I så fald må Se og hør betale de højere lønninger for andet end det forhold at journalisterne på Se og Hør er særskilt dygtigere end tilfældet er hos andre medier?

Er det tilfældet er det vel løn for sin villighed til at arbejde som journalist på Se og Hør - forståeligt nok har denne villighed sin væsentlig højere pris end det er nødvendigt for andre medier at betale deres journalister.

Venlig hilsen

Danny Hedegaard
 
 
27.03-2008 | 17:29 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
27.03-2008 | 17:50 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
27.03-2008 | 18:34 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
27.03-2008 | 18:51 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
27.03-2008 | 23:43 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
28.03-2008 | 05:45 af Danny Hedegaard
@Nok er Nok

Jeg har ikke overhovedet givet udtryk for hvad jeg mener Jeppe Kofod han er eller ikke er - eller for den sags skyld hvad jeg i den forbindelse finder i orden eller ikke!

Du har derfor ejheller noget som helst belæg for at tillægge mig at jeg anser Jeppe Kofod for en helt.

Jeg har alene forholdt mig til Qvortrup og Se og Hørs infame projekt - jagten på en stikker der er degenereret nok til for ussel mammon at afsløre identiteten på den 15 årige pige overfor Se og Hør.

Det alene og mine modsatte forhåbninger til en anden etik hos Avisen.dk og dennes konkurrenter er hvad jeg har forholdt mig til - du kan derfor ikke ud af hvad jeg har skrevet tillægge mig nogen af de synspunkter du fortolker af mine indlæg.

Jeg har ikke anfægtet, hverken at Jeppe Kofod er blevet identificeret eller hans gerning er blevet omtalt - men jeg fastholder at det aldrig nogensinde mod pigens eller hendes families ønske kan være berettiget at afsløre hendes identitet!

Bare det at Qvortrup efterlyser en degenereret stikker med lovning på judaspenge for overhovedet at kunne spørge pigen selv om hun vil medvirke overskrider med flere længder laveste fællesnævner for et minimum af journalistisk vederhæftighed.

Lykkes han med det håber jeg at se stikkeren udstillet på forsiden af et andet medie end Se og Hør til almen folkelig foragt.

Venlig hilsen

Danny Hedegaard
 
 
28.03-2008 | 10:24 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
28.03-2008 | 14:20 af (Slettet bruger)