Det betyder Fonas "time-out" for dig som kunde
Fona er gået i betalingsstandsning. Læs her, hvad det betyder for dig som forbruger.
Af Morten Steensberg
MERE
Fona går i betalingsstandsning efter i flere år at have ligget i priskrig med de andre store spillere på elektronikmarkedet.
Fona går i betalingsstandsning efter i flere år at have ligget i priskrig med de andre store spillere på elektronikmarkedet. Foto: Teitur Jonasson


Fona tager lige nu en time-out for at komme sig over en flere år lang priskrig på elektronikmarkedet.

Læs mere: Fona går i betalingsstandsning efter priskrig

Og hvad betyder det så for dig, der lige har købt et fjernsyn på deres webshop eller fik et gavekort i julegave?

Ikke meget, hvis man skal tro Fona selv.

Kæden har sendt en pressemeddelse ud, hvor man gør klart, at betalingsstandsning ikke kommer til at få nogen betydning for forbrugerne.

Folk, der har fået gavekort, kan blandt andet stadig bruge dem. Der er også stadig reklamationsret som normalt. 

Desuden vil butikkerne og online-shoppen fortsætte med at have åben og sende og sælge varer som vanligt. 

Det skriver Fona selv
  • For dig som kunde betyder den forestående rekonstruktion intet. Både alle butikkerne og vores online-shop holder med andre ord åbent som de plejer.
  • Hvis du har forudbetalt en vare, får du den leveret (eller udleveret) helt som aftalt – uanset om den er bestilt i en butik eller på nettet.
  • Har du indleveret en vare til reparation eller service hos os, får du også din vare repareret og returneret som aftalt.
  • Hvis du har et tilgodebevis, et gavekort eller et medlemskort kan du bruge det helt som sædvanligt i alle FONAs butikker.
  • Hvis du har købt en vare, hvor der stadig er reklamationsret, kan du som altid indlevere den til reparation. Så heller ingen ændringer her.

Kilde: Pressemeddelelse på fona.dk

UDVID
 

 

Følg os på Facebook

Så får du nyheder direkte leveret, og kan deltage i debatten på vores artikler.