Derfor smed Morten sin megaklamme pølse på Facebook
Fynske Morten fik sig en ubehagelig oplevelse, da menuen stod på grillpølser under campingferien.
Føj for den lede. En fed spyflue kom til syne, da Morten skar sin frankfurter over.
Føj for den lede. En fed spyflue kom til syne, da Morten skar sin frankfurter over. Privatfoto


Et foto af en særdeles uappetitlig pølse har i de seneste dage spredt sig på Facebook. Fotoet tog Morten Jæger Rasmussen fra Faaborg.

Under en hyggelig campingferie med kæresten Cecilie stod menuen her i weekenden på grillpølser - valget var faldet på frankfurtere fra 'Pølesemesteren', indkøbt i Netto.

Men appetitten forsvandt, da Morten Jæger Rasmussen skar sin nygrillede frankfurter over. Inden i den fandt han en spyflue - en spyflue, der været hel inde i pølsen, indtil Morten Jæger Rasmussen skar den over.

Han fik derefter smidt et foto af den klamme pølse på Facebook.

Og så spredte den sig ellers - til massevis af Facebook-feeds og sidenhen også til flere medier. Ikke var begejstrede for, at Morten Jæger Rasmussen havde delt fotoet. Kritikere mente, at han fremfor at hænge Netto ud skulle kontakte producenten.

- Det ville jeg osse rigtig gerne, problemet er bare at Pølsemesteren jo ikke er en egentlig producent. Det er navnet på en pølseserie, som Netto får produceret i Polen, forklarer Morten Jæger Rasmussen, som faktisk også kontaktede Netto først for netop at finde ud af, hvor han skulle henvende sig.

Men han hørte ikke noget fra supermarkedskæden, som han synes burde reagere hurtigt i den klamme sag.

"Så derfor valgte jeg at lave et opslag til at advare folk, indtil nogen får trukket de pølser tilbage. Jeg har intet imod Netto, men jeg synes, det er vildt ulækkert med fluer i maden."

I går, mandag, gik Ekstra Bladet ind i historien. Og rykkede Netto. Kort efter fik Morten Jæger Rasmussen en mail fra Netto og derpå et telefonopkald fra kædens pølseindkøber, der undskyldte den ulækre pølse og garanterede, at man nu vil undersøge sagen.

- Og det var jo sådan set bare den reaktion, jeg efterspurgte fra begyndelsen af, konstaterer Morten Jæger Rasmussen, der slår fast, at der nok går "et par dage", før han spiser pølser igen.

Nettos svar

Ekstra Bladet talte i går med Maia Lindstrøm Sejersen, kommunikationskonsulent i Dansk Supermarked, der har Netto, om pølse-sagen.

- Det er ikke acceptabelt. Vi er absolut ikke tilfredse med det her. Det kan vi godt forstå vores kunde heller ikke er, sagde hun til Ekstra Bladet.

Netto afkrævet deres leverandøren et svar i sagen, ligesom kæden har talt med Fødevarestyrelsen, som ifølge kommunikationskonsulenten ikke umiddelbart finder grund til at tilbagetrække pølserne.

Ifølge Maia Lindstrøm Sejersen er formodentlig tale om et enkeltstående tilfælde, hvor fluen er havnet i pølsen ved et uheld. Ved undersøgelser af varer fra samme produktlinje har man ikke fundet uregelmæssigheder.

Kilde: Ekstra Bladet

 

Følg os på Facebook

Så får du nyheder direkte leveret, og kan deltage i debatten på vores artikler.