Aller Media vil ikke længere kun sørge for kulørt læsestof til kufferten. Nu vil Danmarks største udgiver af magasiner og ugeblade også sælge rejser. Aller Media har købt rejsebureauet Nyhavn Rejser, oplyser Aller i en pressemeddelelse.
- Opkøbet er det første store i medievirksomhedens ambitiøse strategi for opkøb og investeringer frem mod 2015, skriver Aller.
Opkøbet er en del af Allers vækststrategi, som blandt andet skal sikre Aller et fundament uden for mediemarkedet. Ifølge dagbladet Børsen er Allers køb af Nyhavn rejser kun starten på mediekoncernens vej ind på rejsemarkedet.
Børsen erfarer, at Aller Medias administrerende direktør, Pål Thore Krosby, fredag formiddag fortalte de ansatte, at der er flere opkøb i rejsebranchen på vej, og at der fremover bliver en ny enhed i Aller, der hedder Aller Leisure.
- Vi hedder Aller Leisure, fordi det i fremtiden ikke kun skal handle om rejser, men også om fritidsmarkedet. Det er det første skridt ind i rejsebranchen, men ikke det sidste, siger topchefen til sine medarbejdere ifølge Børsen.
Nyhavn Rejser fortsætter ifølge Børsens oplysninger som et selvstændigt selskab og brand under Aller Media.
Nyhavn Rejser har eksisteret siden 1988 og har i dag cirka 60 ansatte.
Aller Media udgiver blandt andet Se&Hør, Billedbladet, Femina, Familiejournalen og Vi Unge.
Aller Holding er i dag den førende udgiver af magasiner og ugeblade i Norden med et ugentligt oplag på cirka 2,7 millioner blade.
Det danske datterselskab Aller Media har et ugentligt oplag på 780.000 blade, som ifølge Aller bliver læst af mere end to millioner danskere hver uge.
/ritzau/
Du vil modtage en email med et link du skal klikke på, for at verificere din mailadresse. Når du har gjort det, vil du begynde at modtage nyhedsbrevet.
..og din tilmelding blev ikke registeret.
Klik eventuelt her, og prøv igen, eller kontakt os på avisen@avisen.dk. Så hjælper vi dig med at blive tilmeldt.