Ny rutsjebane, forbedrede toliet- og sceneforhold til fredagskoncerterne og åbent i efterårsferien er nogle af de tiltag, der skal være med til at indfri Tivoli Frihedens målsætning om at nå 350.000 besøgende i 2008. Hvis det lykkes forlystelsesparken at nå målet, vil det være en stigning i antallet af gæster på 49 procent i forhold til 2004.
»Vi har investeret kraftigt i år og sammenholdt med den positive udvikling over de sidste fire år, så tror vi på, at vi kan nå vores mål,« siger Tivoli Frihedens direktør, Henrik Ragborg Olesen.
Forsinket rutsjebane
Den mest markante investering er rutsjebanen Cobraen , som har kostet Tivoli Friheden 33 millioner kroner.
Cobraen skulle have været klar til at give gæsterne en ordentlig rutsjetur, når forlystelsesparken på lørdag for 104. gang åbner billetlugerne. Men det bliver imidlertid ikke tilfældet, da rutsjebanen i øjeblikket bliver sikkerhedstestet hos leverandøren i Italien.
Henrik Ragborg Olesen håber på, at Cobraen er klar til at blive indviet midt i maj og fortæller, at de første gæster får en kompensation, fordi rutsjebanen er forsinket.
Gratis næste gang
»De gæster, som kommer i løbet af de første åbningsdage får udleveret en éntrebillet, som giver mulighed for helt gratis at besøge Tivoli Friheden igen, når Cobraen er færdig,« siger direktøren.
Cobraen er Tivoli Frihedens største investering til dato og bliver ifølge Henrik Ragborg Olesen Danmarks vildeste rutsjebane.
Den nye attraktion er også et forsøg på at tiltrække flere unge mennesker, så det ikke kun er børnefamilier, der besøger Tivoli Friheden.
Ikke kun blå mandag
»Vores produkt henvender sig meget til mindre børn. Man plejer at sige, at sidste gang, de unge kommer i parken, er på deres blå mandag. Det vil vi gerne lave om på med vores nye rutsjebane,« siger Henrik Ragborg Olesen.