Telegigant i knæ: 24.000 kunder flygtet på kort tid

Mobilkunderne fortsætter med at vende Telia ryggen. Sidste års massive farvel fra 127.000 mobilkunder fortsatte i første kvartal af 2018.
Administrerende direktør Morten Bentzen er ikke tilfreds med "at tabe 24.000 simkort".
Administrerende direktør Morten Bentzen er ikke tilfreds med "at tabe 24.000 simkort". Foto: Telia/PR

Telias danske forretning taber kunder og omsætning.

Tilmeld dig gratis vores nyhedsbrev for flere nyheder.

Således skriver flere medier på baggrund af Telias kvartalsrapport, at driftsoverskuddet før af- og nedskrivninger faldt med 2,5 procent til 141 svenske millioner kroner i forhold til samme periode sidste år.

Det svensk/finske teleselskab mistede alene i første kvartal ikke færre end 24.000 danske mobilkunder. Dertil kommer, at 9.000 bredbåndskunder og 1.000 tv-kunder har vendt Telia ryggen i første kvartal.

- Helt grundlæggende er det absolut ikke tilfredsstillende at tabe 24.000 simkort, og det er jeg selvfølgelig ikke tilfreds med. Det skyldes primært, at vi har fået færre nye kunder ind, siger administrerende direktør Morten Bentzen til Ritzau/Finans i en kommentar til de skrumpende tal.

Til sammenligning har mobilselskabet 3 ifølge Finans.dk hævet sin kundebase med 19.000 i samme periode, mens Telia altså har tabt 24.000 mobilkunder.

Morten Bentzen nævner, at Telia blandt andet endnu ikke har set resultatet af et nyt mobilabonnement med fri data i Norden. Produktet blev lanceret 15. marts.

Finans.dk noterer, at kundeflugten fra Telia med de seneste tal ikke er stoppet. Således tabte selskabet i 2017 hver 12. mobilkunde - eller i tørre tal 127.000 mobilkunder.

Telia er Nordens største teleselskab, men i Danmark er selskabet henvist til en tredjeplads efter TDC og Telenor.

Følg os på Facebook

Så får du nyheder direkte leveret, og kan deltage i debatten på vores artikler.