Tab dig eller tag på i ferien?

Skal du holde ferie fra træningen i ferien eller netop få trænet, som du plejer?

Skal du holde ferie fra træningen i ferien eller netop få trænet, som du plejer?

Selvfølgelig skal du have lov til at holde ferie og slappe af, men dropper du træningen fuldstændigt, kan det have store konsekvenser for vægten.

- Spiser du som normalt og træner bare én time mere om dagen end normalt i dine tre ugers ferie, vil du højst sandsynligt tabe hele 2 kilo, mens du ved at droppe træningen fuldstændigt vil kunne tage op til 5 kilo på!, udtaler Lisa Bolting, chefdiætist, Detsundeliv.dk

Kickstart din forbrænding. Læs mere på slankedoktor.dk

3 x ferietræning – der IKKE ødelægger din afslapning

  • Løb eller gå på stranden. Sandet giver modstand og det træner dine benmuskler og øger forbrændingen
  • Tag en vandretur. Går du i kuperet terræn, træner du balance og koordination, mens de stejle bakker træner ben og baller.
  • Op på cyklen – det er en god ide, at cykle en god og rask tur om dagen

Kom godt i gang med at cykle. Læs mere på slankedoktor.dk

Det er ikke sikkert, at du synes træning harmonerer med din ferie, men undgå at droppe din træning helt, bare fordi du ikke synes, du har tid. Lidt har også ret.

Får du trænet kort og hårdt, er det også rigtig godt. Får du ikke trænet et par dage i træk, så lad være med at straffe dig selv med dårlig samvittighed, i stedet skal du være stolt over den træning, du får lavet.

Det er trods alt ferietid, og du bestemmer jo selv, hvordan du vil se ud, når du møder på arbejdet efter ferien.

Af Redaktionen, Detsundeliv.dk