Supermarked siger undskyld: Pakkerne skal nok nå frem til jul

1.000 borgere er fanget i lidt af et julemareridt. De gaver, de har bestilt på coop.dk, er nemlig ikke dukket op. Varerne skal nok nå frem inden jul, forvisser Coop og undskylder.
Flere Coop-kunder har indtil videre set langt efter julegaver bestilt på nettet. Coop ejer flere supermarkedskæder og har administrerende direktør Peter Høgsted i spidsen.
Flere Coop-kunder har indtil videre set langt efter julegaver bestilt på nettet. Coop ejer flere supermarkedskæder og har administrerende direktør Peter Høgsted i spidsen. Foto: Malene Anthony Nielsen/Scanpix

Flere borgere har ikke modtaget deres julepakker endnu. Gaverne er bestilt på supermarkedsgiganten Coops hjemmeside. Og med kun få dage til jul er kunderne begyndt at blive ængstelige.

Derfor lægger Coop sig nu fladt ned og beklager overfor kunderne. De forsikrer samtidig de ventende kunder om, at gaverne nok skal nå frem inden jul.

Artiklen fortsætter under opslaget

Det drejer sig ifølge TV2 Lorry om cirka 1.000 kunder, der endnu ikke har modtaget deres gaver med kun få dage til jul. Ifølge informationschef i Coop, Jens Juul Nielsen, har der været drillenisser på spil i de tekniske systemer.

-  De elektroniske robotter, der skal ekspedere varerne ud, har ikke kunnet følge med. Så bestillinger fra slut november og start december har været forsinkede. De er begyndt at blive leveret, men siden har vi haft et efterslæb, siger Jens Juul Nielsen til TV 2 Lorry. 

'Har ikke givet ordentlig information'

En af de kunder, der indtil videre har ventet forgæves, er Karen Busted Larsen. Hun håber meget, at gaverne når frem, så julestressen ikke får overtaget.

- Jeg har købt alle mine gaver på Coop.dk, og gaverne er primært til børn. Lige nu ved jeg ikke, om gaverne kommer frem. Det er en meget frustrerende følelse og ubehageligt i forhold til julestress. Jeg er i et limbo, for jeg ved ikke, om jeg skal gå ud og finde andre gaver. Og hvis jeg skal det, så får jeg travlt, for jeg har først ferie på fredag. Så må jeg købe julegaver, som min familie ikke har ønsket sig, siger Karen Busted Larsen til TV2 Lorry.

Vicedirektør i Forbrugerrådet Tænk, Vagn Jelsøe, mener ikke, at Coops kundehåndtering har været til topkarakter. Kunderne har forgæves forsøgt at få information om, hvad der skulle ske med deres gaver.

- Jeg synes ikke, det er ordentligt. Coop har ikke givet ordentlig information til kunderne. Jeg har forgæves ledt efter præcis information på Coops hjemmeside om, hvordan man er stillet, hvis man endnu ikke har fået sine varer, siger Vagn Jelsøe til TV2 Lorry.

Følg os på Facebook

Så får du nyheder direkte leveret, og kan deltage i debatten på vores artikler.