Det sker uhyre sjældent, at et lille firma får så stor en kunde og dermed så vigtig pr, som det er sket for søstrene Arina og Anya Woron, der står bag undertøjsmærket Woron.
Sådan lyder vurderingen fra brandingekspert Simon Bastiansen fra virksomheden MKTG, der rådgiver om sponsorater og partnerskaber.
Han udtaler sig til TV2, efter Hollywood-stjernen Emma Watson, der er kendt fra Harry Potter-filmene, er begyndt at gå i søstrenes tøj.
- Jeg har ikke før hørt om, at så stor en stjerne har købt tøj hos så lille et firma i Danmark for så efterfølgende at promovere det. Det er en kæmpe pr-gave, de to søstre har fået her, siger Simon Bastiansen til mediet.
De to søstre, der producerer vegansk undertøj, startede, efter Anya Woron blev diagnosticeret med en hjertesygdom som 20-årig. Arina Woron ønskede at lave en bh uden bøjle, som ikke generede det ar, som søsteren fik efter en operation. Først tre år senere blev deres virksomhed dog oprettet. Men herefter gik det stærkt.
Ikke mindst på grund af Emma Watson, hvis stylister selv henvendte sig.
- Det har boomet vores salg. Emma Watson har jo stemplet vores tøj som ”godt” og ”lækkert” ved at vise det frem, siger Arina Woron til TV2.