De præcise adresser er endnu ikke på plads, men Salling Group har tirsdag løftet sløret for, hvilke byer der i 2019 vil få en ny Netto-butik.
I alt vil der blive åbnet 10 butikker fra Tåsinge og Sakskøbing i syd til Vrå og Sæby i nord.
De 10 butikker er en del af Nettos storoffensiv, som omfatter 70 butikker fordelt mellem åbninger på helt nye adresser, flytninger af eksisterende butikker samt udvidelse og ombygning til et nyt koncept, der skal løfte hele indkøbsoplevelsen.
Discount-giganten tager således endnu et skridt i forvandlingen af Netto, som over de næste fem år vil ændre på over 500 butikker.
Største investering nogensinde
Topchef i Netto International Michael Løve har tidligere fortalt, at der i 2019 skal investeres i 18 helt nye butikker, mens 50 butikker skal igennem den omfattende forvandling.
- Vi har fået det største investeringsbudget nogensinde i Netto for et enkelt år. Jeg kan konstatere, at Netto har et stærkt brand, men på et eller andet tidspunkt skal man kigge kritisk på, om man kan forandre konceptet, sagde Michael Løve i december til Børsen.
Ny musik, nyt tøj
Det nye Netto vil adskille sig fra det nuværende i både indretning og look-and-feel. Derudover vil butikkerne opleves anderledes, da også musik og Netto-medarbejdernes tøj er opdateret, skriver Netto i en pressemeddelelse.
- Vi sætter fuld fart på og investerer en milliard i vores nye butikker. Det nye er, at vi kombinerer de lave priser med en lækkerhed, som hidtil ikke har været forbundet med discountbutikker, fortæller Brian Seemann Broe, der er landedirektør for Netto Danmark.
Ifølge pressemeddelelsen vil kunderne nemmere kunne finde varerne, og man vil opleve en indretning, som gør det nemmere at finde rundt.
Dertil kommer, at frugt- og grønt-afdelingerne får mere plads, ligesom convenience-varer vil få sin egen sektion, da sundhed og let tilgængelighed er to vigtige områder for forbrugerne.
– Vi skaber fremtidens discountbutik med afsæt i en mere rolig butik, der er kendetegnet ved et stærkt sortiment af kvalitetsvarer til discountpriser og stor friskhed, siger Brian Seemann Bro.
Han fortæller, at ændringer sker på basis af en efterspørgsel fra kundernes side.
Nettos første nye butikker er starten på en række af i alt 70 butikker, som Netto enten bygger, flytter eller renoverer i 2019. Det er målsætningen, at samtlige Netto-butikker inden for de næste fem år skal renoveres og forvandles til det nye koncept.
- Odense (ny butik)
- Sæby (ny butik)
- Vrå (ny butik)
- København C (ny butik)
- Tåsinge (ny butik)
- Aalborg (ny butik)
- Grindsted (flytning af eksisterende butik)
- Sakskøbing (flytning af eksisterende butik)
- Fjerritslev (flytning af eksisterende butik)
- Dianalund (udvidelse af eksisterende butik)
Kilde: Salling Group