Skrammelfly og skandalefly er de blevet kaldt i Danmark.
Men i udlandet vil flyselskaberne gerne flyve videre med Dash-8-flyene. SAS bekræfter overfor Berlingske Tidende, at der er kommet seriøse henvendelser fra udenlandske flyselskaber, der gerne vil overtage de leasingaftaler, SAS har på Dash-8-flyene.
- Flyene er jo en ressource, som vi af kommercielle grunde ikke vil flyve videre med, men som andre har en anden bedømmelse af. Det er positivt, at ressourcerne kan benyttes af andre, for der er jo stort behov for kapacitet, siger SAS kommunikationsdirektør, Hans Ollongren.
Mens SAS ikke vil ud med, hvem der er interesseret i Dash-8-flyene, så er der ingen tvivl om, at Dash-8-flyene næppe bliver en guldgrubbe for SAS.
- Det siger sig selv, at det ikke er den bedste forhandlingsposition, når modparten godt er klar over, at SAS meget gerne vil af med de leasede fly, siger Jacob Pedersen fra Sydbank.