"Bilist stoppede ved fotovogn i Haslev for at få at vide, hvad hans hastighed var. Dumt når man er fuld!"
Sådan lyder en af politiets opdateringer på det sociale medie Twitter.
Ifølge Berlingskes netavis, b.dk, har politet for alvor taget de sociale medier til sig. De taster løs med både alvorlige og mere friske opdateringer.
De fleste af politiets korte tweets er dog mere seriøse annonceringer til borgerne. For eksempel efterlysninger af gerningsmænd, meldinger om blokerede motorveje, eftersøgning af vidner og så videre.
Og ifølge en undersøgelse foretaget af Rigspolitiet blandt 2.000 "følgere" af politiets twitter-profil, har betjentenes indtog på de sociale medier gavnet deres image.
95 procent mener, at opdateringerne er interessante, og det har også gavnet tilliden til politiet, viser undersøgelsen.
Politiet er dog opmærksomme på, at der er en balancegang mellem at være for seriøse og for "frisk fyr"-agtige.