"Det er inkompetence, så det batter. Jeg er rystet over, at man ikke er mere ansvarsfuld, når man arbejder med mennesker".
Sådan siger Merete Bangsrud, efter Lyngby-Taarbæk Kommune ikke var opmærksom på, at hendes mor var udskrevet fra hospitalet og dermed ikke fik leveret mad i halvanden uge.
Det skriver lokalavisen Det Grønne Område.
Da Merete Bangsrud besøgte sin mor, var moren konfus, forvirret og trist, og moren fortalte, at hun ikke havde fået mad siden udskrivelsen, skriver Det Grønne Område.
Ifølge kommunen er man i gang med at undersøge, hvordan det kunne ske:
- Vi er i gang med at undersøge sagen til bunds og beklager meget, hvis fejlen ligger hos os.
Klagede ikke til kommunen
Merete Bangsrud gik ikke til kommunen og klagede, men løste selv problemet ved at kontakte madleverandøren. Samtidig satte hun sig til tasterne og skrev et læserbrev til Det Grønne Område.
Det læserbrev har kommunen svaret på i Det Grønne Område, og her skrev forvaltningen blandt andet:
"Vi behandler ikke personrelaterede sager her i pressen, så en anden gang vil det være hensigtsmæssigt, hvis borgere eller pårørende henvender sig direkte til os, så vi kan gå i dialog og hurtigt få rettet op, hvis det er nødvendigt."
På spørgsmålet om, hvorfor Merete Bangsrud ikke tog fat i kommunen og i stedet greb til et læserbrev, svarer hun, at hun "syntes, at det skulle bredes ud, for jeg var vred og forarget":
- Jeg er ikke sikker på, at de kan stramme op på noget alligevel. Og også fordi det var et ret arrogant svar i læserbrevet, siger hun til lokalavisen, og tilføjer:
- Jeg har talt med hjemmehjælpere og sygeplejersker, og det er søde og engagerede mennesker. De er meget dedikerede. De gør, hvad de kan, inden for de rammer, de har.