Nu er det nok lidt af en fortalelse at kalde LEGO for noget med iværksætteri, medmindre dette var en artikel fra 1930'erne. Men det nye er, at den succesfulde danske legetøjskoncern har åbnet fire LEGO-kontorer på verdensplan, hvor der ikke skal produceres legetøj, men ideer.
De kreativt indrettede lokaler i København skal være arbejdsplads for op til 400 ansatte inden udgangen af 2023. De øvrige digitale kontorer i Billund, London og Shanghai bliver desuden udvidet for at give plads til en medarbejdergruppe, som næsten vil blive tredoblet i størrelse i år. Samlet set skal antallet af tech-medarbejdere i LEGO Koncernen udgøre mere end 1.800 ansatte ved udgangen af 2022.
Man er ikke i tvivl om, at man er kommet ind til byggeklods-koncernen, når man træder ind i receptionen i det nye kontor i København. Foto: PR
- Vores digitale omstilling er en af de største enkeltstående investeringer, LEGO Koncernen vil gennemføre i en generation. Vi har blandet fysiske og digitale oplevelser i mange år og er begejstrede over de fremskridt, vi ser. Men vi har større ambitioner, så nu accelererer vi vores investering og udvider vores tech-teams, siger Atul Bhardwaj, Chief Digital & Technology Officer, og fortsætter:
- LEGO® klodsen vil altid være kernen i vores forretning, men vi oplever stor succes i vores arbejde med at gøre LEGO-brandet digitalt i alt fra leg til shopping og samarbejder med forhandlere.
LEGO Koncernens milliardinvestering i en langsigtet, digital omstilling genererer allerede vækst gennem investeringer i blandt andet e-commerce og nye produkter som fx LEGO® Super Mario™, der i flere år har drevet tocifrede vækstrater.
LEGO har intensiveret jagten på talentfulde ingeniører, UX/UI designere, Technical Program Managers, digitale sikkerhedsspecialister, Data Scientists og Product Managers. En rekrutteringskampagne igangsættes derfor samtidig med kontoråbningen. Foto: PR
Du vil modtage en email med et link du skal klikke på, for at verificere din mailadresse. Når du har gjort det, vil du begynde at modtage nyhedsbrevet.
Som nyhedsbrevsmodtager sender vi dig nyhedsbreve indeholdende breaking news, dagens vigtigste nyheder samt redaktionelle kampagner. Når du tilmelder dig nyhedsbrevet, accepterer du samtidig, at nyhedsbrevet kan indeholde kommercielt indhold i form af tilbud, læserundersøgelser, konkurrencer og events fra Avisen.dk samt markedsføring af produkter og ydelser fra 3. part.
..og din tilmelding blev ikke registeret.
Klik eventuelt her, og prøv igen, eller kontakt os på avisen@avisen.dk. Så hjælper vi dig med at blive tilmeldt.