Hvis IKEA samler på tilfredse kunder, er de langt fra målet i øjeblikket.
Siden regeringen i julen lukkede ned for alle landets detailbutikker, er det væltet ind med 1-stjernede anmeldelser på IKEAs danske Trustpilot-side. I skrivende stund er saml-selv-gigantens samlede score på 1,6, og også på IKEAs Facebook-side får frustrationerne frit løb, skriver Wood Supply.
Særligt er kunderne fortørnede over, at IKEA har valgt at fastholde et gebyr for klik-og-hent på 49 kr.
– Jeg synes det er noget svineri at kræve 49 kr. for at afhente sin ordre i deres varehus, skriver en kunde på Trustpilot, og gebyret er også et gennemgående tema i kommentarsporene på IKEAs Facebookside, hvor det blandt andet kaldes ”flabet”, ligesom flere understreger, at de af den grund har fravalgt at handle hos kanelbulla-kæmpen.
- Det bliver ikke mig, der giver 49 kr. for at få lov at handle hos jer! I kunne lære noget af andre, hvor click & collect er gratis!, skriver en i kommentarsporet.
Hos IKEA forklarer man, at prisen på klik og hent er fastholdt under nedlukningen, fordi der er en del manuelt arbejde forbundet med servicen, hvilket prisen ifølge koncernen afspejler.
– Det har vi ikke fundet grund til at ændre på, da IKEA-medarbejdere fortsat bruger arbejdstimer på at plukke og pakke varerne for kunderne. Selvom vi har lukket for kunder i selve varehusene i øjeblikket, så er vores medarbejdere fortsat fuldt beskæftiget. Vi har ikke hjemsendt nogle medarbejdere og har ikke bedt om kompensationspakke fra regeringen. Prisen på Klik & Hent i varehuset er i vores optik en fair pris for den service kunderne får ved at vælge denne løsning, skriver PR Leder Rikke Andersen i en mail til Wood Supply.
Du vil modtage en email med et link du skal klikke på, for at verificere din mailadresse. Når du har gjort det, vil du begynde at modtage nyhedsbrevet.
..og din tilmelding blev ikke registeret.
Klik eventuelt her, og prøv igen, eller kontakt os på avisen@avisen.dk. Så hjælper vi dig med at blive tilmeldt.