Længere skoledage er ikke nødvendigvis lig med bedre undervisning og klogere børn.
Det mener foreningen Skole og Forældre, som er skeptiske over for regeringens udspil om længere skoledage.
De frygter, at undervisningen bliver for gammeldags og uden leg og nye undervisningsmetoder.
"Jeg frygter, at undervisningen blot vil foregå med 28 elever, der bliver sat i en klasse, og så med en lærer bag katederet. Vi skal have mulighed for at tænke det anderledes, så undervisning rammer børnene bredere i langt højere grad," siger foreningens formand Benedikte Ask Skotte til Newspaq.
Regeringen lagde i dag op til, at de vil forlænge skoledagen for elever helt ned i de mindste klasser, så de får op til seks timer undervisning hver dag.
"Vi vil give de yngste en skoledag fra otte til fjorten. En seks timers skoledag," sagde Lars Løkke Rasmussen i sin åbningstale i Folketinget i dag.
Forældre-foreningen håber imidlertid på, at de længere skoledage kan vendes til en fordel, så der bliver mere tid til den enkelte elevs behov.
"Det er væsentligt at bruge muligheden til at se på undervisningsdifferentiering, så man kan gribe børnene og deres interesser, der hvor de er, så vi har nogle børn, der får lyst til at lære og bliver ved med at have lysten til at lære," siger formand Benedikte Ask Skotte.
Hun understreger samtidig, at det er vigtigt, at især de små klasser skal have lov og tid til at lege.
"Der skal ikke sætte mere faglighed på de årgange. De skal have lov til at være børn," siger Benedikte Ask Skotte.