Administration 

Førende coach med gode råd til iværksættere

Iværksætteri
En kvinde taler til en forsamling
- Din mindste bevægelse, udtryk eller handling skaber genklang hos andre. Den legendariske sommerfugle-effekt betyder, at dine handlinger kan forandre skæbner såvel som fremtid. Og det kan de mester-coaches hjælpe dig med – at få etableret en stærkt bevægende, personlig resonans, fortæller Roxana Kia. (Foto: Kim Tonning)

Roxana Kia mener, man skal fokusere på sine unikke evner til at erobre markedet og være god til at formidle det.

På Avisen.dk kan du her i Iværksættersektionen ofte møde danske start-ups, gode ideer og engagerede mennesker, der med en brændende passion har kastet alt ind i at etablere sig som iværksættere. Men hvad er det, der gør, at nogle får succes og andre ikke gør? Og hvad kan du som iværksætter selv gøre for øge dine odds for succes? 

Det har 54-årige Roxana Kia, der igennem de sidste 20 år har arbejdet som executive coach i sit firma Roxanakia.com, gode bud på. Roxana Kia stiller sjældent op til interview, men har sagt ja tak til Avisen.dk, da hun gerne vil hjælpe og inspirere landets mange iværksættere til at udvikle deres personlige gennemslagskraft i en grad, så det også kan mærkes på bundlinjen. 

Lær at formidle dit budskab autentisk

Ifølge Roxana Kia er noget af det vigtigste for nystartede iværksættere og virksomhedsledere, udover selve produktet, at kunne formidle sit budskab, bruge sit lederskab og engagement på en autentisk måde – for at kunne overbevise både medarbejdere, samarbejdspartnere, nye kunder og investorer. Men hvordan gør man lige det, hvis man ikke har erfaring med at arbejde med sin formidling? Går vejen via coaches og mentorer? Og hvorfor, i så fald? Og er det overhovedet muligt at finde kvalitet i den store mængde af coaches, der i dag findes på det marked? 

Roxana Kias primære fokus og arbejdsfelt er coaching og træning af mennesker, der har en position, så deres stemme får bred gennemslagskraft: dem der har noget væsentligt at sige og hvis ord og handlinger kan skabe reel effekt for mange.

Det er typisk topledere i større virksomheder, men kan også være andre ledere i det private og offentlige eller performere med en stærk vision, i både Danmark og internationalt. På den måde er Roxana at sammenligne med en elite-sportscoach, bare indenfor autentisk kommunikation, der skaber resonans, og bæredygtig high-performance. Hendes særlige kompetence er at se essensen i menneskers individuelle personlighed og potentiale og fremkalde de iboende ressourcer i et menneske til gavn for netop deres evne til at trænge igennem og skabe resultater. At hun ved, hvad hun taler om, vidner hendes professionelle kalender om, som er fyldt med alt fra internationale kunder over danske topledere, skuespillere, entreprenører, foredragsholdere og andre top-performere fra firmaer som bl.a. Novo Nordisk, Carlsberg, Nordea, DR, Teknologisk Institut, Dansk Designcenter, TV 2 m.fl.

Lær af sportsudøverne

- At være iværksætter kræver top-performance på en hel række områder hver dag. Fra evnen til at motivere sig selv og sit team til at trænge igennem til kunder med sin virksomheds særlige produkt, kundeløfte og vision. Derfor kan iværksættere have glæde af at sammenligne sig med og lære af elitesportsudøvere. For sportsfolk er det en selvfølge hver dag minutiøst at træne for at være 100 procent klar, når kampen fløjtes i gang. Forberedelsen handler om at vinde det ene løb. Her og nu. De træner deres eget mindset, muskler, åndedræt, nerver etc. Det er måske ikke det samme, iværksætteren har brug for at træne, men selve træningen med henblik på at kunne performe på højeste niveau, når det gælder, er helt sammenlignelig. Min erfaring er, at der særligt er en ting, som er udslagsgivende for iværksættere og ledere: Jeg kalder det ”nærværskraft”, siger hun. 

De bedste resultater opnås, når alle er nærværende

- Evnen til at bringe hele sit personlige nærvær i spil for at flytte andre mennesker i tanke, følelse og handling. At kunne være så meget til stede, at du er i fuldstændig sync med dit budskab og det du gerne vil opnå, samtidig som du er i ro, fuldt til stede og i stand til at reagere på situationen og dialogen, som den udspiller sig. Du er afspændt og alligevel helt på, du kan mærke dig selv, rummet og modtagerne. Du taler direkte til dem, så de mærker kraften af din ide eller dit projekt. I stedet for at overbevise dine kunder og dine investorer, skal du få dem til selv at forbinde sig til værdien af dit budskab, mærke det eller se det for sig... 

- Med din nærværskraft kan du få folk til at leve sig ind i det, du vil skabe, engagere sig i og tro på din idé, dine evner og din strategi for at få den ud i verden. Din evne til nærvær er den vigtigste muskel, som skal trænes, da sindets natur er at flygte ud i tanker og associationer, hvis der ikke er noget andet, mere spændende, der fanger opmærksomheden, mener hun.

- Det gælder både for den der kommunikerer og den der lytter. Den der kommunikerer, kan virke fraværende, fordi denne er optaget af hvad hun eller han skal sige og måske endda prøve at huske det, af præstationsangst og nerver, af hvad man skal gøre af sine hænder etc. Modtageren er principielt aldrig 100% til stede, men mere optaget af sine tanker, kropsfornemmelser eller følelser. Det er derfor formidlerens rolle at få alle til at være til stede, her og nu. Den stærkeste tilgang, jeg har erfaret i alle de år, jeg har arbejdet med at forløse menneskers særlige formidlingskraft, er netop denne stærke evne til at være til stede - nærværskraft. Det kræver at man kender sig selv og ved hvordan man virker på andre. Og husk at det alt sammen kan trænes.

- Lad derfor være med at falde i fælden, hvor du keder mennesker ihjel med ligegyldige PowerPoints, talepapirer, monotone oplæg osv, siger Roxana Kia bestemt og smiler. - Jeg træner formidlere, der har noget vigtig på hjertet til at være 113% tilstede – at man skruer op for sit nærvær - så der opstår en magnetisme og nogle gange endda magisk stemning i rummet mellem formidler og modtager. Dette er ægte nærværskraft, og det vil hjælpe dig med at overbevise dine omgivelser om, at du har gang i noget vigtigt, konstaterer coachen. 

- Det er egentlig værktøjer, man kan bruge i enhver situation, hvor man med sin personlighed, dedikation og vision skal trænge igennem med sit budskab, uanset om man skal holde en tale, præsentere sin ide til en bank, overbevise løverne i "Løvernes Hule" på tv eller skal gennemføre et jobinterview, siger hun. 

Opbyg ægte tillid og få stående ovationer

- Mit arbejde som executive coach er altid at lære topledere at skabe størst mulig effekt, med mindst mulig anstrengelse. Det gøres mest enkelt ved at bruge sig selv på en autentisk, troværdig og original måde. Meget af dette sker igennem ens kommunikation, men kommunikation er ikke bare, hvad vi siger. Det er først og fremmest, hvordan vi er til stede, når vi kommunikerer. Det er den direkte form for interaktion, vi har med hinanden, når vi er sammen, også nonverbalt. Derfor er din kommunikation den allermest effektive disciplin at arbejde med, siger hun.

- Vi har alle iboende kommunikative ressourcer, og det er mit arbejde at få disse frem og aktivere dem, på en simpel og brugbar måde. En leder, som er autentisk, har nemmere ved at skabe resonans, engagere andre, få andres personlige lederskab i spil og opbygge ægte tillid.

Du har kun 20 sekunder

- Man ved det jo godt fra sit eget daglige liv, men det er ikke altid, vi gør os det helt klart: Tillid er fuldstændig fundamentalt i alle relationer, i alle roller – i alt som vi vil opnå sammen, siger Roxana, og fortsætter:

- Det er tilliden der gør, at du er villig til at investere dig selv og det du har i noget, som andre siger eller gør. At fremkalde det autentiske i en leder, vil automatisk styrke dennes evne til at opbygge tillid og dermed evnen til at skabe følgeskab og handlekraft. Da du er som iværksætter er leder for din idé og din forretning, går du også forrest med at opbygge denne form for tillid...

- Selve processen, træningen, om du vil, vil altid være individuel, da vi alle er forskellige. Foruden at arbejde konkret på f.eks. sit kropssprog, stemme, udstråling og storytelling, handler det om at finde ind til det helt særlige ved netop dig/det enkelte individ - en form for ægthed - og forstærke, forfine og fremhæve det. Når man har gjort det, giver det en naturlighed – både for fortælleren og for lytteren”, siger hun. ”Og det er tusinde gange lettere at implementere og drage nytte af dette naturlige nærvær end at forsøge at tillære sig alle mulige generiske kommunikationsværktøjer, som måske ikke passer til en og i hvert fald ikke giver plads til ens egne, originale nærvær. Når man har sin egen stil på plads, kan man applicere de generiske værktøjer, fordi det vil nemt styrke det der allerede er ægte... 

- Som modtager af et budskab afgør man reelt på et splitsekund, om en person er værd at lytte til. Og man kan dermed enten vinde et rum eller tabe det på gulvet indenfor de første sekunder af et møde. Du har reelt kun 20 sekunder til enten at overraske positivt eller bekræfte den impulsive negative eller ligegyldige reaktion hos modtageren. Du skal derfor vide præcis, hvad du gør, og det er der gode metoder til.

- Og med din helt personlige stil, som er forankret i din autenticitet, kan du få stående ovationer. Stående ovationer kommer, fordi du har ramt hjertet hos modtageren og du har inspireret i sådan en grad, at de ikke kan lade være med at værdsætte det. 

Du skal føle dig sikker og stærk

- Udover den gode ide, handler det for iværksættere om at realisere ideen med et personligt lederskab, der kan engagere andre i deres gode ide og tro på de muligheder, man præsenterer.  Hvis din egen tro som iværksætter forankres i din egen autoritet og dit personlige nærvær, opstår en nærværskraft, som bliver attraktiv for andre. Denne nærværkraft skal gerne kunne flytte modtageren mentalt, emotionelt og i handling. Gode ideer kan desværre hurtigt blegne, hvis man ikke formår at lave den gode præsentation, hvad enten det er som taler, ved et salgsmøde, i netværksmøder eller i den daglige omgang med kollegaer. Når man kan levere sit budskab på en overbevisende og troværdig måde, lytter folk. Uden nærvær, har man intet budskab, andre gider lytte til. Derfor er nærværet det første, man skal skabe, når man møder andre mennesker. Og det findes der teknikker til at gøre, som man let kan lære at gøre til sine egne. Det kræver en ekspedition ind i sig selv for at finde frem til sin egen dybe motivation og stil. Det er så vigtigt, at man føler sig sikker og stærk på den scene, man skal performe på,” tilføjer hun. 

- Mange er ubevidste om, hvordan de kan bruge sig selv for at skabe den effekt. Og mange er nervøse, når de skal formidle. Ingen skal behøve have det sådan. Der ligger fantastisk energi gemt i ens nervøsitet, fordi den er et spejl af ens stærke drøm. Man skal kunne forvandle den til en klarhed og kraft i sin kommunikation, så den ikke tapper en for energi, men man får glæde af sin egen energi. Man skal bare vide hvordan...

Lær af mestrene

Ifølge Roxana Kia er det derfor ikke kun vigtigt, at man som iværksætter finder en coach, vejleder eller mentor, der tør sige sandheden til en, men også en som er præcis og dygtig til at udfordre en og få en til at vokse. 

- Ens mentor eller rådgiver skal kunne skabe det trygge rum, hvor du som iværksætter kan arbejde ærligt og sandt – og hvor du helt konkret kan integrere det, du ønsker at formidle. Vi har alle øjne, der kigger ud på verden, men vi kan ikke vende vores øjne indad og se os selv. Derfor har vi brug for øjne udefra, øjne der har et skarpt og kærligt blik, som kan få os til at vokse...

- Lær af mestrene. Dem der virkelig ser og respekterer kommunikation som et ægte håndværk. Vil man være i eliten skal man klart vejledes af en mester. Lav din research på den tiltænkte mestercoach – hør med andre i dit netværk om dennes arbejdsform og evne til at skabe resultater, hvad siger kunder om dennes forløb; føler du sig set, hørt og udfordret i mødet med vedkommende osv... 

- Så længe din ide eller dit projekt er godt og kan skabe unik værdi for andre, er det autentiske lederskab og nærværsbåret kommunikation en meget vigtig drivkraft for at gøre ideen til virkelighed. Når du først lader det unikke i dig selv, som du netop ikke skal anstrenge dig for at bringe frem, være det fremtrædende i din formidling og dit lederskab, vil du bedre kunne skabe den troværdighed der skal til for at andre skal tro på dig. Når du tror på dig, tror andre også på dig” siger Roxana Kia. 

7 syv gode råd fra Roxana Kia

1: Forbered dig på din KLARHED:

Hvad du vil opnå med mødet, pitchen eller præsentationen, som du skal til at gennemføre? Hvad skal modtageren tænke, føle og gøre efter din præsentation? Hvad er dit eneste hovedbudskab? Formuler dette som om skulle du sige det til en 6-åring, simpelt og nede på jorden – men uden at tale ned. Når du kender den effekt du vil opnå, er det lettere at lave en præcis og inspirerende præsentation. 

2: Skab ÆGTE INTERESSE:

Sørg for ikke kun at informere, men også inspirere og involvere modtageren. Tag dem på en rejse og få dem til at mærke hvad produktet kan. Sørg for at have et anslag som er opsigtsvækkende (men stadig naturligt), overraskende og en slutning som er uforglemmelig. Øv dig i, hvordan du vil erobre det rum, du går ind i, hvordan du vil starte og slutte, og hvordan du vil agere. Begynd aldrig med noget selvfølgeligt ala ”tak fordi jeg måtte komme”. Gør i stedet noget, der fra første øjeblik vækker folk. Du skal rive folk ud af deres tanker og gøre dem nysgerrige på dig som person og det, du har på hjerte.

3: Træn dig til NATURLIGHED:

Øv din præsentation igennem. Øv dig i en grad, så du ikke behøver hverken et manus eller en PowerPoint. Øv dig i dine USPer, sig dem højt, så du via dit talesprog kan mærke, det siges effektfuldt og naturligt. Brug et spejl eller optag dig selv på video, så du selv kan opleve, hvordan du opfattes. Gå væk fra skriftsprog og dyrk talesprog. 

4: Få dem til at MÆRKE dig:

Sørg for at du er nærværende med dig selv, med din ide og din relation til modtagerne.

Du skal kunne mærke dig, du skal kunne mærke dem og de skal kunne mærke dig.

Ved god forberedelse formår du at improvisere og vise dig selv som et helt menneske med følelser. Langt de fleste beslutninger tages emotionelt, og derfor er det meget vigtigt, at dine modtagere kan mærke dig som menneske. 

4: Opbyg TILLID:

Når man kan lide eller tro på et menneske, opstår en tillid. Skift dit fokus fra at tænke på, at du skal få dem til at tro på dig, til at du skal tro på dig selv. Elsk dine modtagere! Som om de var dine bedste venner. Ægte øjenkontakt har en enorm effekt. Se folk i øjnene og vær bevidst om, at skabe en ægte kontakt. 

5: Gør det LEVENDE:

Brug storytelling tekniker: Engager dine modtagere f.eks. gennem at give levende eksempler, tegn et scenarie, brug metaforer eller allegorier, brug dit kropssprog til at understøtte det du siger.

6: Vær DIG:

Find ind til din unikke stil. Det er med til at forstærke troværdigheden og inspirationskraften både for dig selv og de andre. Skriv dig bag øret, at ”i går er slut og i morgen er fremtid, der er kun nu”. I det ligger der, at du dyrker nærværet i ethvert møde med medarbejdere, kunder eller investorer.

7: Bliv SET af en mester

Find en coach eller mentor som kan hjælpe dig at udfolde dit talent og hele tiden få dig op på næste niveau i din udvikling. Husk at et par skarpe øjne udefra, kan få dig til at se dig selv på en og styrkende måde.

En sorthåret kvinde smiler
Foto: Steen Brogaard

Blå bog Roxana Kia: 

Roxana Kia er 54 år og stammer fra Iran med en svensk mor og iransk far. Hun måtte som 10-årig flygte fra Iran. Hun har siden boet i både Sverige, Argentina og Frankrig, før hun i 1997 flyttede til Danmark. Hun er uddannet skuespiller og teaterinstruktør. 

Roxana lever i dag af at performance-træne topledere, formidlere og sceneartister og ledergrupper i organisationer. Hun er ekspert i autentisk ledelse og performance-udvikling, og har over 20 års international erfaring med mærkbare udviklings- og transformationsprocesser. Hun underviser desuden topledere og spirende management talenter ved CBS Executive (Copenhagen Business School), i personligt lederskab og kommunikation. Hun er i dag også en efterspurgt keynote speaker og laver transformationsforløb for ledergrupper i virksomheder og organisationer.

 

 

 

 

 

Et par med en sort hætte i hænderne
Iværksætteri

Migræne-ramte Rebekka fik overbevist Tahir

To mænd smiler
Iværksætteri

Lasse og Lars rejste 24 mio. kroner på rekordtid

En smilende mand
Iværksætteri

Christian udfordrer ejendomsmæglerbranchen med ny boligportal

tre mænd ved nogle produkter
Iværksætteri

Løver investerer i silkeblød cement

to mænd og to kvinder
Iværksætteri

Løvens Hule: Barndomsminder for millioner

person sidder ved computer
Iværksætteri

Her er landets bedste

iværksætter-kommuner 

en smilende kvinde ved nogle støvsugere
Iværksætteri

Nicoles gode idé: Brugte støvsugere

En mand med briller
Iværksætteri

Thomas Plenborg: Så mange halter efter

Tahir Siddique og Nikolaj Nyholm, i midten sidder Victor Kubel.
Iværksætteri

"Løvens hule"

vilde med Victor

en mand i slips
Iværksætteri

DR overrasker med ny investor i Løvens hule

Direktøren med en computer
Iværksætteri

Efter "Løve"-investering:

Nyt kapitel

To kvinder griner i en sofa
Iværksætteri

En sejr for menstruerende overalt

en mand pakker en kasse
Iværksætteri

Iværksætteriets fald fortsætter

4 smilende kvinder
Iværksætteri

De blev forgyldt af Visa

To smilende mænd i et køkken
Iværksætteri

Bruger tonsvis af verdens bedste chokolade

plantebaseret mad på et bord
Iværksætteri

Derfor tøver vi med plantebaseret mad 

en smilende kvinde
Iværksætteri

Hun hjælper demente på genial måde

en øl bliver tappet
Iværksætteri

Bryggeri med spøjs idé: Ølsmagning for mødregrupper 

en smilende kvinde
Iværksætteri

Fik succes med allergi-shop efter sønnens gener

En masse medarbejdere på et fabriksgulv
Iværksætteri

Fra startup i 2019 til 75 ansatte i dag

Tre mænd i afslappet tøj
Iværksætteri

Refurbeds lander vild investering på over 400 mio. kr.

Pige hænger på klatrevæg
Iværksætteri

Danmarks største klatrekæde vil ekspandere stort: Lokalemangel udfordrer

To mænd i en lagerhal
Iværksætteri

De vil skræmme dig med gode film

To mænd samler cykler i en garage
Iværksætteri

Cykelfædres idé blev til over 100 mio. euro om året

En mand med briller
Iværksætteri

Minister: Køn afgør om iværksættere har adgang til kapital

En mand med skæg
Iværksætteri

Startupcentral er gået konkurs

En smuk dame i sollys
Iværksætteri

Patentstrategi spotter huller i verdensmarkedet

En mand foran nogle ejendomme
Iværksætteri

Lasse fik en god idé: Nu fordobler han porteføljen med stort opkøb

et advarseltegn på en skærm
Iværksætteri

Iværksættere og små virksomheder er i fare 

en smilende mand
Iværksætteri

Han vil udfordre Danmark

mand ved computer
Iværksætteri

Iværksætteren:

Her er mine 5 bedste råd til at få succes med din forretning

En kvinde og en hest
Iværksætteri

Hun satser stort på eksklusiv ride- og outdoor butik på Lolland

en mand på mobilen ved et board
Iværksætteri

Iværksætterfestival på vej

En sølvgrå bil
Iværksætteri

Toyota hjælper startups 

En kvinde ved en computer
Iværksætteri

Kvindelige danske iværksættere kan få Visa-legat på 10.000 Euro

en mand ved en skærm
Iværksætteri

Norsk klinikkæde på indtog i Danmark

en mand går på en gang
Iværksætteri

Dansk iværksætteri er fortsat udfordret

Et smilende par ved en grøn hampmark
Iværksætteri

De tager kampen for hampen

to unge mænd ved nogle plancher
Iværksætteri

Dansk succes-startup går ind på det norske marked

et visakort og en åben pc
Iværksætteri

Hvordan driver man virksomhed uden en bankkonto?

tre mænd på en bro
Iværksætteri

De rundede tocifret millionomsætning sidste år

To kigger på noget i en fabrikshal
Iværksætteri

Patentbombe under danske virksomheder

Folk på en græsplæne
Iværksætteri

Første startup fra Alfa Laval flyver fra reden

To mennesker ved et skrivebord
Iværksætteri

DoLand får virksomheder til at investere bæredygtigt 

To mænd blandt stiger
Iværksætteri

Stigefabrik opruster

en smilende kvinde i en penthouse
Iværksætteri

Louise fra SalesStyling i nyt tv-program

Folk på en kaj i en by
Iværksætteri

De vil gøre ejendomsdrift sexet

mand står med låg
Iværksætteri

Ikke knald i låget: Ideen er over 100 millioner værd

Et vinkøleskab
Iværksætteri

Dansk vinkøleskab er verdens grønneste

To mænd ved en okkergul mur
Iværksætteri

De laver millionforretning på guld- og pantmarkedet

en kvinde smiler
Iværksætteri

Ekspert: Danske virksomheder fejler stort 

En mand og en drone
Iværksætteri

Han pudser vinduer med droner

En smuk kvinde smiler
Iværksætteri

Hun vil være forbillede for andre kvindelige iværksættere 

tre gladegutter med noget tøj
Iværksætteri

Nordjysk modekomet løfter sin omsætning til nyt rekordniveau

en lysende ting i en stue
Iværksætteri

Storinvestor: Hold øje med disse fem tech-trends

En kvinde ved en computer
Iværksætteri

Danske ejerledere kan gå glip af en formue ved frasalg

et logo
Iværksætteri

Iværksættere slår alarm over lukning af Silicon Valley Bank

tre glade mennesker
Iværksætteri

Stor investering til opfindere af tyngdedyne 

En pige med kineser-modeller
Iværksætteri

Tog til Kina med sin datter og endte med at åbne en skofabrik

En flok folk sidder på en trappe med hver sit legetøj.
Iværksætteri

Kaldte "løverne" for kyllinger:

Fandt anden investor

En ung mand på en havn
Iværksætteri

Fik nej i Løvens Hule -

nu sælger han frisk

fisk for millioner

ung kvinde med arbejde og mobiiltelefon
Iværksætteri

Lønmodtager-kulturen står i vejen

En smilende mand med skæg
Iværksætteri

IT-komet indtager rampelyset med årets første børsnotering

En yngre fyr med en pamflet
Iværksætteri

Blev utryg ved køb af cykel – startede Wolli

fire glade personer
Iværksætteri

Løver satser

på rockersej mor

en smilende mand i skjorte
Iværksætteri

Bog til virksomheder med vokseværk

Tre mænd på en trappe
Iværksætteri

Iværksættere skaber Airbnb for møde-, konference- og selskabssteder.

En blond kvinde ved en pølsevogn
Iværksætteri

Iværksætter overtager Harry's Place

Tre fyre på et tag
Iværksætteri

De vil gøre merchandisebranchen mere ansvarlig og kvalitetsbevidst

tre mennesker
Iværksætteri

Løvens Hule: Succes

med smart el-tankning

En mand på en balkon i skjorte smiler
Iværksætteri

17 procent færre nystiftelser sidste år

Mennesker i og omkring en trappe
Iværksætteri

Nordens største eventbureau vokser ind i Danmark

To brødre på en havn
Iværksætteri

Ung dansk teknologivirksomhed sender tech-giganter til tælling

En gammel transistorradio
Iværksætteri

Ny podcast for iværksættere

mønter på et bord
Iværksætteri

De gør dine indbetalinger til pensionen nemmere

En mand kigger ind i en skærm
Iværksætteri

Konkursbombe lurer under de mindre virksomheder 

To kontorfolk giver high fives
Iværksætteri

Anders Fogh: Danmark hungrer efter flere som tør at være innovative

En smuk blond kvinde med hat
Iværksætteri

Iværksætter: Behov for styling af boliger som aldrig før

to folk i rødt tøj bærer pakker ud
Iværksætteri

Start-up leverer selv julegaverne

To mænd sidder i en sofa og taler
Iværksætteri

Marketingbureau med lønåbenhed