Et tilsyneladende dansk firma får i disse dage massiv omtale verden over.
Det drejer sig om det Los Angeles-baserede firma Væv, som sælger noget så opfindsomt som brugte lommetørklæder.
Lommetørklæderne forsøges solgt som en mulighed for selv at kontrollere, hvornår man bliver forkølet. Andre har nemlig nyst i dem.
Væv omtales blandt andet i nyhedsmagasinet Time Magazine, men har også ramt "The Late Show with Stephen Colbert" i amerikansk tv's bedste sendetid.
Og det er bestemt ikke det ringeste sted at blive omtalt foran millioner af seere.
Vævs problem er bare, at Stephen Colbert laver tykt grin med lommertørklæderne, skriver Berlingske:
"Det virker på den måde, at du gnubber det inficerede lommetørklæde rundt i ansigtet. Og tre dage senere. Voila - du er en idiot".
Kontrolleret forkølelse
Time Magazine har bestilt en pakke med et brugt lommetørklæde, og det er lykkedes at få fat i firmaets grundlægger, der kalder sig Oliver Niessen og er 34 år.
Han siger ifølge Berlingske blandt andet til Time Magazine:
"Den simple idé er, at du vælger at blive syg nu, velvidende at du ikke kan blive syg af den samme forkølelsesvirus senere".
"Den slags frihed, den luksus det er at kunne vælge - jeg mener, vi tilpasser alting i vores liv, og alting er, som vi gerne vil have, det skal være, så hvorfor skulle vi ikke gøre det samme med sygdom?".
I øjeblikket melder Vævs webshop om udsolgt af de smukt indpakkede lommetørklæder.
På hjemmesiden kan man blandt andet læse, at lommetørklæderne koster 79.99 dollars (godt 528 kroner) og indeholder celler fra "slimhinderne og submucosa kirtlerne".
Lommetørklæderne deklareres desuden som "Designed in Denmark".