FAKTA: Kundernes bedømmelse af de otte største banker

Sag om hvidvask koster kundetilfredshed i Danske Bank. Se måling af kundetilfredshed i de største banker her.

Analyseinstituttet Voxmeter har gennem hele 2018 spurgt knap 1000 danskere hver uge, hvor tilfredse de er med deres primære bank på en lang række punkter inden for service, produkter, image og kommunikation.

Svarene er sammenfattet i en slags pointscore, som højest kan være på 11.000 point.

Her er listen med de otte største bankers placering:

* 1. Arbejdernes Landsbank: 7618 point

* 2. Jyske Bank: 7088 point

* 3. Lån & Spar Bank: 6667 point

* 4. Spar Nord Bank: 6624 point

* 5. Nykredit Bank: 6209 point

* 6. Sydbank: 5751 point

* 7. Nordea: 4852 point

* 8. Danske Bank: 4712 point

Undersøgelsen er baseret på i alt 51.637 interview med enkeltpersoner om deres primære bankforbindelse.

Pointscoren - den såkaldte CEM (Costumer Experience Management) Score - er udviklet af Voxmeter.

CEM Scoren udregnes dynamisk, så de områder, som kunden synes er vigtigst, vægtes højere i tilknytning til kundens vurdering.

Kilder: Voxmeter

/ritzau/