10.000 dollars for rosende omtale forklædt som kritisk journalistik.
Den danske elektronikgigant Bang & Olufsen beskyldes for at have købt sig til fem siders spalteplads i det kinesiske magasin Esquire.
Men fra det elektronikgigantens hovedkvarter i Struer afviser man, at det er sket, sådan som den amerikanske avis The New York Times hævder.
"Som virksomhed betaler vi som udgangspunkt ikke for redaktionel omtale, og det er heller ikke sket i det tilfælde, der bliver referet til, så vidt jeg er orienteret," siger kommunikationskonsulent Morten Juhl Madsen.
Han har talt med de personer fra B & O, der havde at gøre med artiklen i Esquire.
"Jeg har talt med ham, der er blevet interviewet i artiklen, og dem, der har sat det op. Og ingen af dem har kendskab til, at der skulle være betalt penge for det," siger Morten Juhl Madsen.
Artiklen i det kinesiske magasin omtaler det samarbejde, B & O har med tyske Audi, som har dansk lydudstyr i sine biler. Kommunikationskonsulenten fra B & O vil dog ikke give sig til at spekulere i, om Audi har betalt for omtalen.
"Det er ikke noget, jeg synes, vi behøver at spekulere i. Det må være op til Audi. Alt tyder på, at vi i hvert fald ikke har betalt for redaktionel omtale," siger Morten Juhl Madsen.