Udtrykket "Jeg smutter lige i Fakta" kan snart være fortid.
Supermarkedsgiganten Coop overvejer ifølge B.T's oplysninger at lave store ændringer af kendte supermarkedskæder som Kvickly, Fakta og Brugsen.
I den sjællandske by Trekroner blev de handlende i forrige uge mødt af et skilt ved den lokale Fakta, hvor der stod 'Coop Hverdag'.
På den anden side af pladsen foran Trekroner Station blev skiltet på SuperBrugsens facade byttet ud med 'Coop Mad'.
Små skridt, der kan være starten på enden for flere ikoniske supermarkedskæder i Danmark.
De nye navne er nemlig en test, som med stor sandsynlighed kommer til at brede sig til andre byer i Danmark.
Hvis testen er en succes, kan det ifølge B.T blive enden for Brugsen-kæderne, Kvickly og Fakta i Danmark.
Fakta kan blive omdømt til 'Coop Hverdag'. Brugsen-kæderne kan blive omdøbt til 'Coop Mad'.
Coop Extra
Kvickly kan ende med at blive omdøbt til 'Coop Extra'. Sådan lyder oplægget i hvert fald ifølge B.T.’s oplysninger.
- Det er korrekt, at vi har en dialog omkring, hvad vores kæder skal hedde,« siger Jens Visholm, koncerndirektør i Coop, til B.T. og uddyber:
- Det er vigtigt for os at komme ud og prøve det her og få noget tilbagemelding fra kunder om, hvad der er den rigtige strategi, fortæller han.
Han understreger, at intet er fastlagt, ligesom han forklarer, at det ikke bare er navnene, man har ændret – det er også indholdet i testbutikkerne.
- Vi ved ikke, hvad det ender med. Det her handler om at finde ud af, hvor vi skal være om tre eller fire år. Man kan godt forestille sig, at vi skifter navnene, men det er også muligt, at vi ikke gør, siger Jens Visholm, der blandt andet peger på stordriftsfordele som årsag til, at man ser på en ny konstellation.