Problemer på 2G- og 3G-netværket hos TDC resulterede torsdag i, at borgere flere steder ikke kunne ringe 112.
TDC oplyser torsdag eftermiddag, at problemerne er løst, og at selskabets netværk nu igen fungerer normalt i hele landet.
Selskabet oplyser videre, at det "beklager dybt de gener, driftsforstyrrelsen har forårsaget.
Nedbruddet ramte torsdag formiddag mobilnetværket på Fyn, Sjælland, Bornholm og Øerne. Ved middagstid var problemerne imidlertid afhjulpet på Fyn og i Nordsjælland.
Kunder, som benytter fastnet- og 4G-mobiltelefoni, var ikke berørt.
For bare få dage side havde man lignende problemer med fejl på TDC's netværk i Region Syddanmark. Det betød blandt andet, at borgere ikke kunne komme i kontakt med regionens sygehuse og lægevagten.
- Det er fire til fem gange inden for de seneste fire måneder, at vi har oplevet, at vores vigtigste kommunikationskanal forsvinder.
- Det er vores vigtigste redskab til, at patienter kan komme i kontakt med os og holde vores interne kommunikationsmidler i gang, så vi kan sende medarbejdere derhen, hvor der er behov for det, siger koncerndirektør i Region Syddanmark Kurt Espersen.
Koncerndirektøren påpeger, at det er sygehusene, der er værst ramt. Senere på ugen skal regionen holde et møde med TDC, hvor sagen skal drøftes.
Region Hovedstadens Akutberedskab og Rigspolitiet advarede borgerne på Twitter.
De anbefaler, at når man er uden dækning, bør man finde en fastnettelefon og bruge den, hvis man har behov for at ringe 112 eller 114.
/ritzau/