DSB har opført sig uansvarligt, og de skal i fremtiden have styr på økonomien.
Det mener De Radikales trafikordfører, Andreas Steenberg.
En opgørelse fra Transportministeriet viser, at DSB's ledelse siden 2004, hvor DSB overtog driften af salgsvognen, har haft en årligt underskud på mellem 86 millioner og 115 millioner kroner.
Således har DSB indtil 2012 haft et samlet underskud på salgsvognene på omkring 925 millioner kroner regnet fra 2004.
- Radikale Venstre ønsker mere tillid til de mennesker, det offentlige sætter til en opgave. DSB har fået ny ledelse fra det private erhvervsliv.
- Jeg har tillid til, at de på få år får DSB til at give overskud. Det er en skal-opgave. Salgsvognene har givet underskud på 925 millioner kroner på otte år. Det ser ud til det var et oplagt sted at starte, siger han.
Socialdemokraternes trafikordfører, Rasmus Prehn, er helt på linje og mener, at DSB må se at finde en rentabel ordning, mens Venstres medlem af transportudvalget, Martin Geertsen, mener, at DSB må se, om opgaven ikke kan løses billigere og bedre af andre.
Lønnen til togstewardesserne er ifølge BT en af de helt store udskrivninger - her er tale om en årsløn på 475.000 kroner om året.
Men ifølge underdirektør i DSB Tog, Anette Haugaard, står togstewardesserne ikke kun for at sælge kaffe, slik og aviser - de skal også tjekke billetter og sørge for sikkerheden.
- Vores personale derude yder jo en kæmpe indsats. Det er jo ikke dem, der er noget galt med, siger Anette Haugaard til TV 2 News.
Professor i selskabsledelse Caspar Rose fra CBS mener, at DSB's ledelse har svigtet sin opgave ved at lade underskuddet vokse og vokse uden at gøre noget før i 2012.
- Jeg må sige, at jeg ikke tror, at det var sket i en privat virksomhed, at man bare har ladet stå til og oparbejdet sådan en gæld. Så havde man enten outsourcet underskudsforretningen eller nedlagt den, siger han til BT.
/ritzau/