Vups: Dansk Supermarked nupper Wupti.com
Wupti.com er blevet overtaget af Dansk Supermarked. Købet skal dog godkendes af konkurrencemyndighederne.
Detailkoncernen Dansk Supermarked har købt en af de mest kendte online-virksomheder i Danmark, wupti.com, oplyser i en pressemeddelelse.
Detailkoncernen Dansk Supermarked har købt en af de mest kendte online-virksomheder i Danmark, wupti.com, oplyser i en pressemeddelelse. Foto: CHARLOTTE DE LA FUENTE/POLFOTO


Stadig flere danskere køber ind over internettet i stedet for i en fysisk butik, og nu forsøger Dansk Supermarked at følge med kunderne.

Således har detailkoncernen købt en af de mest kendte online-virksomheder i Danmark, wupti.com, oplyser Dansk Supermarked i en pressemeddelelse.

- Vi har i Dansk Supermarked en klar ambition om at blive førende indenfor e-commerce, og med opkøbet af wupti.com foretager vi et gearskifte online.

- Med de synergier, der er mellem wupti.com og vores eksisterende onlinebutikker, herunder Bilka.dk, har vi potentialet til at udvikle begge dele markant de kommende år, siger den administrerende direktør i Dansk Supermarked, Per Bank.

Han tilføjer, at købet også sker i erkendelse af, at mange danskere køber varer over nettet uden for landets grænser.

- Købet af wupti.com understreger vores ambition om at tilbageerobre noget af den omsætning, der i dag forsvinder ud af landet til udenlandske netbutikker, siger Per Bank.

Ifølge koncernchefen i 3C Retail, Niels Thorborg, er salget til Dansk Supermarked gået hurtigt.

- Vi har haft et kort og intenst forhandlingsforløb, og jeg er overbevist om, at de muligheder, som Dansk Supermarked og wupti.com har sammen, vil betyde, at wupti.com bliver styrket i de kommende år, siger han.

Formanden for IT-Branchen, Cecilia Bonefeld-Dahl, vurderer, at handlen kan gavne dansk nethandel generelt.

- Det er fantastisk, at se de store retailers går forrest og investere i IT og integration af online og onsite forbrugerkøb. Udviklingen kommer til at gå hurtig, og politisk bør regeringen have fuld fokus på den digitale udvikling, hvis vi skal holde forbrugernes penge i Danmark, siger hun.

Købet er ikke kommet endeligt i hus, da den er betinget af en godkendelse fra konkurrencemyndighederne.

Af konkurrencemæssige hensyn ønsker parterne ikke at oplyse købesummen, lyder det i pressemeddelelsen.

/ritzau/

Følg os på Facebook

Så får du nyheder direkte leveret, og kan deltage i debatten på vores artikler.