Vrede gæster til Legoland: Vores børn er maks skuffede!
Forlystelsesparken Legoland måtte tirsdag skuffe flere besøgende.
Tirsdag var Legoland i Billund fyldt til randen.
Tirsdag var Legoland i Billund fyldt til randen. Foto: Scanpix/arkiv


Endelig skinner solen i Danmark – og så går det 'hu-hej af sted' til sommerens udendørsaktiviteter.

Men for nogle danskere endte denne solskins-tirsdag med en slem skuffelse. Den populære forlystelsespark Legoland i Billund valgte nemlig at lukke dørene for flere besøgende, da det stod klart, at parken ikke kunne rumme flere gæster.

Det skrev Legoland på deres Facebook-side tirsdag omkring klokken 13. Det var kun anden gang i Legolands 48 år lange levetid, at det sker. Beslutningen blev taget af ”sikkerhedsmæssige hensyn”, siger Nina Markholt, der er PR og Social Media koordinator i LEGOLAND til Avisen.dk.

- Parken var fyldt op. Og af sikkerhedsmæssige årsager har vi simpelthen været nødt til at lukke, siger Nina Markholt til Avisen.dk.

Hun kan dog ikke oplyse om, hvor mange gæster der tirsdag gik gennem tælleapparaterne i det midtjyske klods-mekka.

Kørte forgæves

Opdateringen på Facebook har fået adskillige danskere til tasterne. Mens mange er glade for, at Legoland tager hensyn til sikkerhed og meterlange køer, langer andre ud efter Legoland.

Det gælder eksempelvis Anne-Mette:

”Det ville have været rigtig fint med en opdatering lidt tidligere - så man var sluppet for at køre forgæves og skuffe børnene MAX!!!!” skriver hun i kommentarsporet til opdateringen.

Robert er enig:

”På vej hjem igen. Så det først da vi ankom.. 2 MEGET skuffede børn.. øv..” skriver han.

”Sku ærgeligt når man kører langt for en lukket dør,” skriver Anne-Marie.

Fem timer i helvede

Men også flere af de gæster, som rent faktisk nåede at slippe ind i Legoland, var utilfredse:

”Til trods for, at I lukkede porten, var der ALT for mange mennesker! Denne dag har på ingen måde været pengene værd. Vi var afsted 2 voksne og 2 børn. Vi prøvede 1 forlystelse, vandt en bamse og gik parken rundt 2 gange så opgav vi simpelthen. Hjem med to meget skuffede børn og ikke mindst os som forældre. Det var simpelthen kaos. Så kan det godt være vi har valgt den forkerte dag, men det er bare sådan at det er den her uge vi har ferie alle fire sammen. 5 timer i helvede..” skriver Caroline.

Maria er enig:

”Meget fint i lukker men vi er satme stadig for mange herude. 40 min ventetid pr forlystelse. Forklar lige mindre børn det!!! Og der er heller ikke siddepladser nok hvor man kan nyde sin madpakke uden folk stresser rundt netop pga. pladsmangel. Det er simpelthen ikke okay!!! Det må i kunne have råd til at gøre bedre”.

”Er godt nok også meget ked af at have valgt at besøge parken i dag - det er ulideligt og absolut noget der gør at man føler sig lidt "snydt" for den gode oplevelse dagen skulle have været,” skriver Rikke.

Legoland beklager

I Legoland fortæller PR og Social Media koordinator, Nina Markholt, at de afviste gæster kunne få udleveret et brev, som giver 50 procents rabat ved næste besøg.

- Vi beklager mange gange over for dem, der har kørt forgæves. Vi håber dog på, at de vil komme igen en anden dag.

Kunne I have forudset det store rykind og skrevet ud tidligere?

- Vi ved ikke, hvorfor der lige kom så mange gæster i dag. Vi er midt i en højsæson og mange har sikkert siddet og ventet på godt vejr, der så kom i dag, siger hun.

Hvorfor kan de afviste besøgende kun få 50 procent og ikke fuld rabat ved næste besøg?

- Vi evaluerer på det, og finder ud af, om vi skal ændre på det, siger Nina Markholt.

Følg os på Facebook

Så får du nyheder direkte leveret, og kan deltage i debatten på vores artikler.