V ristes på de sociale medier efter kontanthjælpsudspil
Der er høvl til Venstre på de sociale medier, efter partiet i dag lancerede sin nye kampagne, der skal sætte fokus på den ifølge Venstre alt for høje kontanthjælp.
Den danske - måske nok nærmere russiske - lagerarbejder er blevet skiftet ud med Lars Løkke i den parodi på Venstres nye kampagne, der lige nu cirkulerer på Facebook.
Den danske - måske nok nærmere russiske - lagerarbejder er blevet skiftet ud med Lars Løkke i den parodi på Venstres nye kampagne, der lige nu cirkulerer på Facebook. Facebooksiden 'Hørt i bevægelsen'


Det har skabt stor debat på de sociale medier, at Venstre i dag har lanceret en ny kampagne, der sætter fokus på kontanthjælpen, som partiet mener er for høj.

Kampagnen skydes i gang med et foto af en frisk 'dansk' arbejder stående med armene over kors på et lager - ledsaget af et regnestykke, der konkluderer, at et ægtepar med tre børn om året kan få 454.215 kroner i kontanthjælp inklusive andre offentlige ydelser (se Venstres kampagne-illustration nederst i artiklen).

Og netop manden, der gi'r den som frisk lagerarbejder i Venstres stort anlagte kampagne, er i fokus på Twitter, hvor flere har fundet frem til, at han vist hverken er dansk eller arbejder i et lager til hverdag.

Mere russisk end dansk

Fotoet af manden er til salg hos det internationale billedbureau Shutterstock, der leverer model- og genrefotos til bl.a. medier. Det er taget af en fotograf med det russisk-klingende navn Dmitry Kalinovsky og er hos billedbureauet bl.a. ledsaget af ordene 'young handsome worker' - hvilket nu har givet ham hashtaget #YoungHandsomeWorkerMan.

Den satiriske Facebook-side 'Hørt i bevægelsen' har lavet en parodi på Venstres kampagne-foto - med et foto af Venstre-bossen Lars Løkke og en opremsning af, hvad han angiveligt har brugt af kroner på at rejse, ryge, køre i taxa med videre.l

Følg os på Facebook

Så får du nyheder direkte leveret, og kan deltage i debatten på vores artikler.