Ups ... 15.000 Facebook-brugere tilmeldte sig privat udflugt
Det, der skulle have været en lille service for vennerne, voksede til en større begivenhed for en kvinde fra Tranbjerg.
Frederik og Mary har også været til Sculpture by the Sea. Såv idt vides uden, at de først tilmeldte sig en Facebook-begivenhed-
Frederik og Mary har også været til Sculpture by the Sea. Såv idt vides uden, at de først tilmeldte sig en Facebook-begivenhed- SCANPIX arkiv


Den 55-årige Annie fra Tranbjerg ville egentlig bare sende en invitation ud på Facebook til et par venner, så de sammen kunne tage på en udflugt til kunst-biennalen Sculpture by the Sea i Aarhus til sommer.

Hun oprettede derfor en Facebook-begivenhed - så vennerne lige kunne planlægge, hvem der kom med hvad til frokosten i det grønne. Men, som Annie siger til Århus Stiftstidende:

- Det bliver lidt svært, hvis det skal lade sig gøre med alle dem, der har tilmeldt sig.

Facebook-begivenheden, der var ment som en service til vennerne, bredte sig nemlig. Og pludselig havde 15.000 mennesker tilmeldt sig begivenheden.

Det er over dobbelt så mange som Sculpture by the Sea har på deres offentlige Facebook-side. Det til trods for, at der jævnligt bliver opdateret med billeder og nyheder om sommerens udstilling.

På Sculpture by the Sea-kontoret siger udstillingsleder Karen Louise Juhl Christensen til Århus Stiftstidende, at hun glæder sig over kunst-biennalens popularitet. Hun er sikker på, at nogle af de 15.000 tilmeldte på Facebook er at finde blandt de 500.000 mennesker, som tidligere har set udstillingen.

Følg os på Facebook

Så får du nyheder direkte leveret, og kan deltage i debatten på vores artikler.