Tilbudsavisen er på vej i graven
Der er sandsynligvis snart så få danskere, der gider at have reklamer i postkassen, at det kan være en dårlig forretning for butikkerne overhovedet at få dem lavet.
Blot en enkelt borger, ud af 12 mulige, der gerne vil have reklamer, er efterhånedn ikke noget særsyn. 
Blot en enkelt borger, ud af 12 mulige, der gerne vil have reklamer, er efterhånedn ikke noget særsyn.  Foto: Scanpix


Antallet af Nej Tak-klistemærker på danskernes postkasser er efterhåneden mange- og der kommer flere til.
Faktisk kan vi snart være så mange, der ikke gider at have fyldt postkassen med kulørte tryksager fra supermarkederne, at det kan være helt slut med omdelingen, skriver Metroxpress.

Seneste måling viser nemlig, at hele 36,5 procent af danskerne har fået et Nej Tak-mærke på postkassen. For bare et år siden lå tallet på 28 procent.

Modstanden mod de omdelte reklamer er størst i storkøbenhavn, hvor hele 48,4 procent siger nej.

Det er ekstern lekor ved Copenhagen Business School, Per Østergaard Jacobsen, der har gennemgået tallene via Post Danmark. Særligt hastigheden, modstanden vokser med, får ham til at forudsige den trykte reklameavis snarlige død:

"Jeg tror, at man et eller andet sted bliver nødt til at revurdere en række af de måder, man har gjort det på tidligere. Folk bliver mere og mere lede ved reklamer, og den tendens er der fortsat. Man bliver træt af bombardementet," siger han til Metroxpress.

Hos Coop vil man endnu ikke skrive gravskriften for den trykte tilbudsavis. Informationsdirektør Jens Juul Nielsen bekræfter dog, at man i stigende grad flytter ressourcer over på den digitale platform.

Kilde: Metroxpress

Følg os på Facebook

Så får du nyheder direkte leveret, og kan deltage i debatten på vores artikler.