Telenor slår mobilselskaber sammen: CBB opsluger BiBoB
Danskerne får et mobilselskab mindre at vælge imellem, når Telenor lader to af sine brands smelte sammen.


Telenor dropper mobilbrandet BiBoB, som fra næste måned bliver lagt ind under et andet af selskabets brands, CBB. Det oplyser teleselskabet i en pressemeddelelse.

De to brands deler i forvejen kundeservice og it-platform, og for Bibob-kunderne bliver ændringerne minimale, da de nuværende priser følger med over.

- Vi er på en strategisk rejse for at forenkle hele Telenor, så det bliver så enkelt som muligt for kunderne at handle med os og så enkelt som muligt for os selv at drive forretning, siger Telenor Danmarks administrerende direktør, Jesper Hansen, i en meddelelse.

- Vi har reduceret antallet af produkter, vi er i gang med en omlægning af it-systemerne, og nu nedlægger vi så et af vores brands for at koncentrere os om at dyrke og finpudse to knivskarpe og stærke telebrands, nemlig Telenor og CBB, siger Jesper Hansen.

Telenor købte CBB i 2004 og BiBoB i 2009.

Telenor er en af sværvægterne på det danske telemarked med lige over to millioner kunder ifølge det seneste regnskab.

Indtjeningen er dog under pres, og regnskabet viste samtidig, at omsætningen per kunde i Danmark er faldet med ti procent.

I september 2015 måtte Telenor opgive en planlagt fusion med TeliaSonera i Danmark, da parterne ikke kunne blive enige med EU-Kommissionen om betingelserne.

Fusionen var en slags tvangsægteskab, som skulle gøre det lettere for selskaberne at tjene penge på det danske marked.

/ritzau/

Følg os på Facebook

Så får du nyheder direkte leveret, og kan deltage i debatten på vores artikler.